søndag 3. juni 2012

Den grønne hagen i gutua

Blomstringen lar vente på seg og det skyldes vel den ikke så altfor høye temperaturen vi har hatt de siste dagene. Men snart vil hagen preges av pastellfarger i alle varianter, så man har definitivt noe å glede seg til.

Men enn så lenge får vi nøye oss med det grønne, men det er jo vakkert i seg selv deg også. Man kan jo nesten tro det har snødd ute, for bakken er nesten hvit, men snø er det ikke men blomstene fra epletreet som desverre holder på å avblomstre.

011 012
013 014
016 017
018 025
021 024

019

Jeg har også så vidt begynt å plante i det nye bedet jeg har lagd ved den nye solplassen. Her har jeg plantet bl.a. rosen Morden Blush (skal ha en til også), revebjeller, blå for-glem-meg-ei, iris, artemisia, purpurtorskemunn, stormarikåpe, duppsoleie og litt “blå-grønt” gress jeg ikke husker navnet på i farten. Men dette er bare 1/3 av bedet så jeg har en del igjen. Selv om det ikke ser noe særlig bra ut nå, tror jeg det kommer til å bli det etterhvert.

004

Hekken langs leveggen er også ferdig og jeg har i tillegg også fått plantet jordbær. Jippi, møkkajobben er unnagjort selv om jeg har igjen å bære vekk litt stein da……blææ!

007 010

So long!! nå skal jeg ut å få avsluttet hagingen for i kveld. Etterpå skal jeg se opptaket av Mrs. Marple som holder på nå trur eg.

5 kommentarer:

Laila sa...

Hagefolk ER gale, det er ikke tvil, men jammen blir det fint også. Nå har du gjort mye på kort tid, blir kjempefint, du er flink.
Ha en fin uke, klem Laila

Vivishagerom sa...

Hei!
Jammen skal jeg si at du har vært flink, og endelig ferdig med hekken.
Gleder meg til å se blomstringen i det nye bedet ditt.

Ha en super fin ny uke. Klem

Tove sa...

Hei hei
Mener å huske det sto at snøball planten blir 2-4 meter. Gjenstår å se med mine ikke grønne fingre.
Lekehuset har flinke mannen laget ut av sitt eget hode. Det kan nok ligne litt på Boligpartner sitt. Men det er det ikke. Er veldig fornøyd med det. Ungene stor koser seg der. Både natt og dag. Stor kos og overnatte der for de eldste og.
Når det gjelder kamera hadde jeg et canon 450d. Vurderte frem og tilbake på om jeg skulle gå over til 600d eller 60d. Endte opp med 60d. Canon er et merke jeg kommer til å fortsette med. Veldig fornøyd med det. Kjøpte akkurat et 600d til konfirmanten vår. Eller så er det nok mange bra
kamera å få kjøpt.
Fin dag til deg
Klem Tove

RandiF sa...

Blir sikkert kjempefint. Det ser ut som det er flekktvetann du har i forkant av bedet, eller er det torskemunn??

Helene Orskaug sa...

Hei!
Så spennende og flott hage du har!
Her hos meg er det heller ikke så varmt om dagen..venter på en del som skal blomstre jeg også:o)

Heleneklem