fredag 8. juni 2012

Ny vannfontene

Dette må definitivt være det styggeste innslaget i hagen, men har man barn så må man bare ofre litt.

002

Riktignok skal ikke denne ikke stå her, men den måtte bare testes. Martinus syntes det var skikkelig stas da. Jeg har allerede funnet en “gjemt” plass til den og det er på sørsiden av huset lengst ned mot den “flotte” terrassen vår.

Ellers holder jeg på å plante og stæsje på solplassen vår jeg da. Har fått kjøpt to roser til i dag av samme slag som jeg tidligere har plantet her, Morden Blush, rødkattebusk har jeg også kjøpt og plantet på veggen bak det nye bedet, altså der hvor jeg holder på å plante nå. En clematis, flotteste av dem alle i mine øyne, Blue Angel fikk jeg kjøpt på tilbud i dag og den skal stå på veggen rett frem sammen med rosa alba Maxima, clematis Mrs. Cholmondeley og en annen blå alpeklematis som jeg ikke husker navnet på i farten.

Jeg kjøpte også noen stauder i dag som jeg også har plantet i det nye bedet, fjørekoll (Armeria Maritima) med titlene Rosea Compacta og Düsseldorfer Stolz.

009

Må vel ærlig innrømme at staudevalget blant gartneriene er ganske kjedelige, ihvertfall de jeg har vært hos, det er liksom det “vanlige” du møter stort sett de fleste steder. Men, da får man bare så selv da.

Nedenfor er noen bilder fra solplassen, definitivt ikke bloggifisert for litt rot her og der blir det når man jobber. Just nu holder jeg på å plante rosene.

Må også igjen få takke snille, søte Helen Fredholm for irisen som du kom med i dag, du er bare superherlig!!!! 

Nedenfor er noen bilder jeg tok i sted. Lene forsøker å plassere inn litt hvite elementer her slik at det blir litt lysere. Hmm, et eldgammelt vindu har forresten fått plass i bedet. Utrolig hva man kan bruke til pynt i hagen.

010

011 013

Ut å jobbe igjen!

3 kommentarer:

Ingvild sa...

Så utrolig fint det blir, Lene! Og så fin og frodig hage du har!

Snuffeldyret sa...

Den nye sitteplassen er jo kjempefin! Gleder meg til å se den når alt blomstrer!

Gårdsjenta sa...

Så fin, koselig plass :)
Vinduet ble veldig fint der :)

Jeg har også planta og laget bed i dag, utenfor lekestua :) Veldig koselig å holde på ute sammen med frøkna vår :)