onsdag 6. juni 2012

Nytt pop-up-prosjekt

Av og til popper det opp nye idèer i hodet mitt, vet ikke hvor de kommer fra, men ofte så er de ganske gode. Og nå har jeg plutselig fått det for meg å plante alperipshekk langs grusveien i hagen og få lagd en liten port inn mot epletrèet. Nå har jo ikke vi så stor hage og jeg er litt frem og tilbake om det kan bli for trangt, men jeg tror jeg kommer til å forsøke. Jeg håper Morten vil lage porten da og jeg trøstet han med at han ikke behøvde å lage den før om noen år, for hekken må jo vokse til passende størrelse først.

001 

003

Jeg har ikke tenkt å ha hekken mer en ca. en meter høy da slik at det vil jo ikke bli helt “tett”. På det nederste bildet ser dere kanskje et lite problem før jeg kan plante hekken, nemlig syrintrèet som står litt bak piltrèet. Det må jeg få gravd opp både pga at jeg har plassert den for tett piltrèet og den vil også komme i veien for den eventuelle hekken. Men jeg vil vente til den har blomstret, for blomstene er helt supernydelige.

Jeg har også bestemt meg for å kjøpe nytt kamera, det jeg bruker er vel rundt 8 år gammelt, så det er på tide med et nytt. Desverre koster kameraet noen tusenlapper så jeg får vel spare først. Ihvertfall skal jeg ha et Canon 600D og tips til kamera fikk jeg av Tove med den superflotte bloggen Bjørklund og som ikke minst har verdens flotteste lekestue.

Ønsker alle en strålende kveld!

004

2 kommentarer:

Elsa sa...

Jeg må bare beundre den energien du legger for dagen. Jeg er så imponert over hagen din og hva du får til. Om det ikke er så ofte jeg kommenterer på bloggen din , så følger jeg nøye med på den:-)
Jeg har akkurat kjøpt meg Canon 600D. Ikke så mye jeg har prøvd det enda, men så langt er jeg kjempefornøyd. Godt råd - invester i ekstra batteri, særlig hvis du kjøper større objektiv. Batteriet kan ha litt kort levetid, og med et ekstra har du alltid oppladet batteri. Lykke til med kamerakjøp:-)

Vivishagerom sa...

Hei du!
Disse ideene dine er jammen knall gode! Dette tror jeg kommer til å bli fint!

Gleder meg til å se!

Klem fra berta på andre sia!