søndag 10. juni 2012

Flotte syrinen og måneskinnsbed

Helgen er over og likeså hagingen. For hver dag som går dukker det opp nye overraskelser i hagen i form av planter som har begynt å blomstre.

026 028
025 023

Men det flotteste i hagen just nu må jo være syrinen som virkelig er flott altså…

004 005

Utrolig stilig med den hvite syrinen i bakgrunn av det hvite lysthuset.

Jeg har også fått plantet og luket litt i dette bedet…

017 018

…og kjærlighetsbenken er omsider kommet til syne igjen etter at jeg fikk stusset syrinen her litt…

034

I den vokser det forøvrig humle og kaprifol, så den blir godt dekket i løpet av sommeren.

Og puhhh, endelig har jeg fått bort all steinen etter at jeg plantet hekken langs støykjermen. Uff, dette har jeg grudd meg til lenge, men nå måtte jeg bare få det bort. Nevnte for Morten at vi skulle ha fått kjørt på litt matjord her og få sådd på nytt igjen, men som jeg sa til han, matjord begynner det å bli lite av igjen etter at jeg snart har tømt nok et tilhengerlass med jord. Blæææ, og jeg som lovte at dette skulle være det siste lasset med matjord for i år. Dessuten trenger jeg jord når jeg skal plante rosehekk langs grusveien. Fikk forøvrig et godt forslag av Helen Fredholm til valg av rose, F.J.Grootendorst og etter å ha googlet denne falt jeg jo selvsag pladask. Og det som er ENDA bedre er at nå har jeg fått mail fra Bjørke Gartneri på Kvam at de faktsik HAR Pink Grotendoorst…hjelp, jeg må få tak i disse før de blir utsolgt. Får nok sende mail til Kjell Olav etterpå. I tillegg har han sendt meg komplett roseliste. Den skal sees gjennom i morgen altså.

Måneskinnsbed…

Ja for det er vel det det heter når bedet stort sett bare består av hvite/sølv/grå planter? Jeg har ihvertfall tenkt å ha et  slikt bed på sørsiden av huset og jeg har så vidt startet. Men jøsses så vanskelig det er å bare holde seg til hvitt og ikke rosa i det hele tatt…Jeg frykter vel at det kommer noen rosa innslag her og der, dessuten er syrinen som står her hvit/rosa. Men det blir isåfall bare sarte rosafarger. 

003

Ønsker alle en flott hageuke med forhåpentligvis masse godvær!

013

3 kommentarer:

Ingun sa...

Takker for inspirasjon. Du har en nydekig hage....

Nina i Paradiset sa...

Herlige bilder (igjen!)
:)
Har det samme problemet med å styre helt unna rosa blomster..... Hmmm... ;)
Nydelig Geranium på det første bildet! Hvilken???
(tror ikke jeg har den!)

Rosebuen min kommer fra butikken i kjelleren! Er egentlig en benk, men har bare latt være å feste fast benken, så vips så har jeg en kjempefin bue, + ett lite smijernsgjerde til hagen (ryggen på benken)
:)

Solveig sa...

Du har en kjempeflott hage ( men det vet jeg jo fra før ;o))), med de skjønneste planter og detaljer! Koser meg hver gang jeg stikker innom og får alltid med meg inspirasjon og ny lærdom;o)
Ha en flott helg!
Klem fra Solveig