torsdag 10. mars 2011

Vår i luften og et vindfang som aldri blir ferdig

I går snødde det og i dag har vi vårfornemmelse igjen. Slik er det vel når vi leser mars. Men nå vil jeg ihvertfall ikke ha mer snø, jeg vil nemlig begynne i hagen igjen! Kjøpte meg noen planter i går, var så stusselig det vi hadde inne og fult ble det i vinduene ettersom alle pellisene står der nå og klare til å gjøre seg svære og staselige.




Så var det vinfanget igjen da. Uff, dette ble vist et veldig forsømt rom men i dag har jeg tatt et lite tak igjen. Har begynt å komme meg bra etter operasjoenen nå og nå drøyer det ikke lenge før jeg rager 1,62 over bakken igjen (les: å gå krumbøyd pga. for stram mage etter operasjon). Men nå begynner jeg som sagt å gå ganske strakt og jeg følte meg klar for å ta litt vindfang. Jeg vet jo også det at så fort temperaturen blir bedre og snøen borte blir det full prioritet i lysthus og hage. Så i dag fikk jeg tatt et strøk på lister rundt vinduer og utgangsdør, samt lista som går på tvers over garderobeskapet. Jeg fikk også festet på gardinstang og jeg har hengt ei kappe over som ikke er helt klar da jeg må få sydd den først. Dette er forøvrig et gammelt overlaken jeg kjøpte på Vikingskipet. Vinfanget er vanskelig å få tatt bilder i, men noen få ble det. Det kommer selvsagt flere bilder etterhvert da.


Innenfor glassdørene på garderobeskapet har jeg tenkt å få festet en hvit "gardin" slik at jeg får skjult det som en henger inni der. Men hva slags stoff skal jeg bruke da? Må være helt hvitt tror jeg, men jeg inbiller meg at bomullsstoff blir for tykt. HJELP!!!!

Nå skal gutta på trening og jeg skal fortsette i vindfanget.

SO LONG!

4 kommentarer:

josimo sa...

Syns du er flink og kreativ,ferdig blir man ALDRI og det er godt.
Tenk deg å ikke ha noen prosjekter i hodet, nei uff så kjedelig. Noe skal kosejobber skal hodet ha å jobbe med også :-)

Natti natt

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

Så mange koselige bilder fra sommerhagen din! Godt å høre/lese at du er på bedringens vei!
Jeg drømmer også alltid at det hadde vært godt å være ferdig med det en setter seg som mål å gjøre. Ting tar tid. Her skynder vi oss langsomt;-)
Ha en flott helg!! Klem fra Hjørdis

Vivishagerom sa...

Så bra at du føler deg i form! Vindfanget blir kjempe flott og du blir nok ferdig, en eller annen gang. Jeg har mala stua nå og er snart ferdig og jammen ble det stor forskjell. Håper det er greit at jeg låner noen ideer av deg. Blir nok ikke så flott som hos deg, men jeg prøver med litt, så får vi se. Kos deg og nyt vårfølelsen.

Fra gammelt til nytt sa...

Jeg har sendt deg en Award fordi du inspirerer meg, ta en titt på bloggen min for å se en utfordring.

Spennende å følge med på hagen din fremover våren. Vi skal til å anlegge ny hage og da er det spennende å se hvordan andre har det. Mye fine bilder på hagegal.no også.

Ha en fin søndag

Jorunn