fredag 25. mars 2011

Green Gate - me like

Siste sykmeldingsdag, helt alene så da gjelder det å få gjort unna litt. Må selvsagt være forsiktig for magens skyld som ikke tåler de helt store belastningene enda, men litt listing og maling skal jeg alltids få til slik at vindfanget snart blir representabelt. Vet akkurat hvordan jeg skal innrede det og jeg tror det blir en tur til Bohus i dag for å kjøpe meg et par bursdagsgaver til meg selv (neida, jeg har ikke bursdag før i mai). Men jeg tror jeg har funnet noe som kan passe bra i vindfanget. Benken fra Skeidar, som jeg skrev om i et tidligere innlegg, ser også ut til at har kommet for salg denne sesongen også, men den må jeg ta på neste lønning, litt for mange regninger denne måned.


Som overskriften tilsier, er jeg stor fan av Green Gate så i går måtte kjøpe denn flotte mugga av typen Wendy White. Likte så godt fargene på denne. Kommer nok til å bli flere deler fra denne serien. Passer jo også godt til Spot Blue-serien jeg også har fått en del av.


Det begynner virkelig å flaske seg i vindfanget nå og i går kjøpte jeg et par planter som jeg har plassert i vinduene; hvite perleblomster og pletter i luften. Jeg kan ihvertfall si at vinduene er helt ferdige, hehe. De største prosjektene som er igjen her nå er å få satt på taklister samt å få lagd hyller inne garderobeskapet. Det får vi ta etterhvert. Halve skapet vil ihvertfall bestå av hyller hvor jeg skal ha masse kurver, etc. og den andre delen består kun av en stang hvor vi kan henge fra oss jakker. Men jeg tror at jeg også skal få ordnet en eller annen type skohylle inni der. Det blir ihvertfall god lagringsplass inni skapet. Jeg har også tenkt mye på hvordan jeg skal løse "innsynsproblemet" inn i skapet da alle dørene består av små ruter (10 ruter på hver dør). Jeg hadde først tenkt å ha gardiner på innsiden av dørene, men etter å ha forsøkt det fant jeg ut at det ikke ble noen bra løsning. Så hva kan man da gjøre? Jo, da kontakter man sin forrige arbeidsgiver som jobber mye med bl.a. skiltfolie. Så nå har jeg avtalt av de skal sende meg noen prøver av frostet folie samt noen foliebiter som er likt mønsteret i glasset som er i utgangsdøra. Nå blir ikke mønsteret utskjært som i døra da dette hadde kommet til å bli rådyrt, men i stedet blir mønsteret printet. Vet ikke om dette blir fint, men vi får bare prøve.
Nå skal jeg snart ut i den grufulle vinden som er her på Lillehammer og få shoppet litt.
Ønsker alle en strålende dag!

2 kommentarer:

Nostalgia sa...

Det hørtes ut som et spennende prosjekt, og kanskje mer praktisk enn gardiner?
Regner med at du deler med oss, etterhvert... ;-)
Jeg gleder meg i allefall til å se ferdige bilder av vindfanget ditt!
(blant annet skimter jeg noe spennende ved vinduet med grønn planten.. Er det et gammelt vindu? Med speil? eller?
Stigen var også stilig..

Ønsker deg en flott dag og god bedring!
Klem fra Nostalgia

Anonym sa...

Jeg er på leting etter folie til vår inngangsdør med samme mønster som du har i dine felt i døren (heter visstnok storstjerne). Lurte på om du har noen bilder av det ferdige resultatet og om du evnt. kunne fortelle meg hvor jeg også kan få taki denne typen folie?
Har lett på nettet, men foreløbig ikke lykkes å finne.
God helg!