onsdag 16. mars 2011

En yndig narsiss og stiklinger i jorda

....ja for det er vel en eller annen narsiss jeg har stående på kjøkkenbenken? Syntes den var så søt jeg da og den lukter ganske godt. Kjøpte den på Mestergrønn for en ukes tid siden men lappen er borte. Jeg har en spørsmål til drevne hagefolk. Kan denne plantes ute i hagen til våren når telen er borte?

Nå er alle vinduskarmene okkupert av pelliser og annet så nå har jeg ikke plass til annet der. Kanskje ikke så flotte å se på enda men forhåpentligvis blir de det etterhvert.

Det er vår i luften og sola skinner. Temperaturen er kanskje ikke av det beste men det varmer ihvertfall i sola. Er fortsatt sykmeldt men har vært "innom" jobben et par ganger. I dag skal jeg forsøke å ta det litt med ro selv om magen bare blir bedre og bedre. Skal ihvertfall forsøke å få gjort ting som til stadighet blir utsatt og utsatt.

Ønsker alle en strålende dag!

4 kommentarer:

Laila sa...

Narsissen heter Bridal Crown og er alldeles nydelig, men jeg klarte ikke lukten.
Ta vare på den når den er ferdig, jeg har pakket mine inn i avispapir og gjemt de i en kjølig krok, så kan du legge den under en busk f.eks. og plante løkene til høsten.
Ha en fin dag, klem Laila

June J. Larsson sa...

Jeg kan sædeles lite om navn på narsisser, men jeg ser at Laila har skikkelig peiling og kan hjelpe deg der!
Dårlig kunnskap til tross: jeg syns den er nydelig! Jeg må vel ta meg en tur til blomsterhandler`n og skaffe meg litt "vår i potter" jeg også. Det er så trivelig! :)
Små "nyfødte" pelliser i vinduskarmen er også et herlig vårtegn. Masse vår hos deg!

Vil bare si at jeg syns du har så fin header og bakgrunn her i bloggen din! Hvordan fikset du den gamle vinduskarmen som bakgrunn? KJempetøff!!

Ha en fin dag!
Klem
June
Nostalgi & Skriverier

June J. Larsson sa...

he he...jeg MÅ bare "kommentere kommentaren" min over her: ser at jeg har skrevet "SÆDELESHET"....
Det skal selvfølgelig være "særdeleshet"...og må ikke forveksles med eller settes i sammenheng med en forholdsvis berømt kroppsvæske!...hihi

June

Violetta sa...

For et koselig hjem dere har, både innvendig og utvendig!
Og ja...det er deilig å få vår inne, men enda bedre når det gror og spretter ute. Vi får bare smøre oss med tålmodighet :)