tirsdag 22. mars 2011

Litt ditt og datt på en vindfull dag

I dag fikk jeg kjøpt garn i sånn nogenlunde tilsvarende farge som på garderobeskapdørene i vindfanget. Hadde tenkt å hekle en kant rundt oldemorteppet i den fargen og har også allerede heklet litt. Men nå ble jeg litt usikker på om jeg også skulle bruke samme farge i noen av lappene også. Dette må jeg prøve litt og se hvordan det blir. Eneste ulempen er at garnet er mye tykkere enn det offwhite jeg har brukt.

Jeg var også en tur på Strandtorget i dag og kjøpte en søt knaggrekke på Kremmerhuset. Fargen på knaggen tror jeg vil passe bra på vindfanget.


VÅR OG GRØNNE (MØKKETE) FINGRE.....
Man må jo finne på noe når man er sykmeldt og er alene hjemme. Så i dag fikk jeg priklet alle frøspirene mine. Desverre for meg ser det elendig ut med de fylte petuniafrøene jeg kjøpte. Min egen dummhet da jeg glemte de da de stod i minidrivhuset og allerede hadde fått lange spirer før jeg fikk tatt de ut. Men jeg forhørte meg på det lokale gartneriet og de sa at det ikke var noe problem å skaffe slike, jeg kunne til og med forhåndsbestille hvis jeg ville det da disse ble fort utsolgt. Hmm, hva med å kjøpe inn et større sortiment?
LIV I DRUESTIKLINGENE MINE.........JIPPI.......

Stiklingene fikk jeg av Snuffeldyret i fjor og de vokste seg høye. Men etter å ha stått inne i vinter og fått null behanling så så det ikke ut til at det var noe liv i de, bare noen visne kvister........trodde jeg. Men her kommer det masse knopper gitt og den ene har allerede vokst seg ca. 30 cm over bakken. Typen er sommerset seedless. Spent på hvordan de utvikler seg i løpet av sommeren. Hmm, en stikling har jeg glemt ute forresten og har stått ute uten noe som helst form for dekking med untak av snøen. Den er nok dau vil jeg tro, jeg jeg gir den en sjans.
Ha en flott aften folkens, nå skal jeg steke kylling til meg og trøllgutten!

2 kommentarer:

ingridn sa...

Det blir vakkert det oldemorsteppet ditt, og den knaggrekka var flott.
Jeg synes faktisk du skal holde teppet ditt i vitt jeg, veldig rent og fint.
God vår til deg.

Nina fra Hagegal sa...

Hei! Spent på å høre hvordan det går med drueplanten du har hatt ute i vinter. :-) Tester selv en sort som heter Rondo her på Hamar. Skal visstnok være svært hardfør, men en vinter med mye kulde og også en lang periode med barfrost før snøen kom er jo ganske knallhardt. Krysser fingrene!