tirsdag 8. mars 2011

Noen pelliser døde og noen overlevde vinteren

I kveld har jeg sittet ved kjøkkenbordet og pottet om de fleste pellisene. Som overskriften sier, har desverre noen av pellisene dødd i løpet av vinteren, men jeg har kanskje litt meg selv å takke for det. Men de som har dødd ble egentlig ingen favoritt uansett med unntak av Emma från Bengtsbo, den kunne jeg nok tenkt å få skaffet meg igjen.


Bildet av pellisen nedenfor kjøpte jeg i fjor hos Ringstad og den ble en stoor favoritt med den flotteste fargen ever. Tror forresten den er en zonale. Den har fått stått i stuevinduet hele vinteren og faktisk holdt seg fyldig og flott hele tiden, manglet liksom bare blomstene for at den ikke skulle bli like vakker som den var forrige sommer. I dag klippet jeg den (og alle de andre) godt ned og jeg har dessuten tatt maaasse stiklinger av den.



De andre jeg har pottet om og som overlevde vinteren er:

  • Dronning Victorias vilhoem
  • Jacky Gauld
  • Deacon birthday
    Green Eyes (tatt stiklinger
  • Lys rosa mårbacka
  • Dronning Ingrid (tatt stiklinger)
    Mårbacka Hannah
  • Mary

5 kommentarer:

Merethe sa...

Å ja tenk når alle står i blomst igjen :) lengsel og drømmer... her har også noen dukket under i løpet av vinteren og det er bare min feil.Men da kan jeg kanskje kjøpe meg noen nye :D Ha det fint,klemmer

Utsikt mot Lurfjellet sa...

Jeg har også gitt mine pelliser vårpussen og tatt stiklinger, noen av dem har sjefen på jobben fått. De som er igjen har lange røtter de også, så jeg får vel potte dem opp hvis jeg ikke kan få gitt dem vekk. I mangel av småpotter satte jeg dem i et glass vann, jeg vet at man etter sigende ikke skal gjøre det, men sette dem rett i jord, men, men... :)

Gunn Merete sa...

kom over bloggen din nå :D
kjempe koselig blogg du har :)

Marens Interiørverden sa...

Hei;)
SÅ utrolig koselig blogg!!! Elsker selv blomster og hage/hjem.. Men du har jo en drømmehage=) Bodde selv på LHMR 89-97=) Kommer nok innom denne bloggen igjen, ha en fin dag=)

Gårdsjenta sa...

Utrolig flott!! :D Den blomsten var helt nyydelig!!

Jeg tok visst livet av begge mine jeg.. :/ Jaja.. Man må jo lære... Men trodde jeg skulle klare det, for de var fine helt til februar.. :/ Så det var nedtur..

Har ikke kommet meg så langt at jeg har fått pottet om plantene inne enda.. Og skal snart få sådd litt til våren også, våren må jo snart komme til Innlandet også :)