søndag 6. mars 2011

Nå gleder jeg meg til sommeren igjen.....

Jeg har gått gjennom bilder fra hagen vår og jeg kjenner at jeg gleder meg til nok en sesong. I år har jeg kanskje ikke de helt store planene. I år skal jeg gå og kose meg og småpusle...............tror jeg da.


Jeg gleder meg til å se alle de flotte rosene i full blomst igjen og ikke minst, se hvem av rosene som har klart vinteren.....


Må det flyttes på noen av samplantingene i bedene? Vil vel tro at det vil skje et par ganger i løpet av sommeren, hehe.....

Aicha lukter herlig...................nyte synet av de flotte rosene og se humlene som surrer rundt.....
Finnes det noe bedre enn lukten av erteblomst?

Plukke inn og lage herlige buketter av hagens blomster.....
Har denne flotte clematisen overlevd vinteren? Håpe-håpe.....

I år skal lysthuset bli ferdig innvendig.....




Hvordan vil det bli her i år? Bedet rett frem der hvor obelisken står gjorde jeg helt om i høst. Blant annet ble alle stormarikåpene ble røsket opp.....
Bedet langs det hvite gjerdet. Her ble det også gjort drastige forandringer.....


Bedet langs utedassen ble også gjort helt om i høst.....

Nostalgisk utenfor lysthuset.....

Her er stort sett alle bedene man ser gjort helt om og bedet foran den hvite leveggen ble lagd i fjor. Skal bli spennende å se hvordan det blir her i år. Ikke de helt beste forutsetningene da hele denne hagedelen hviler på en svær steinrøys og under hele plenen og bedene ligger det gjemt svæææære steiner. Altså, her er det altfor mye drenering kan man si.

En liten bortgjemt krakk gjemt inne blant syrin, roser og blomsterbed. Ridderspore er forøvrig en nyydelig staude som også er enkel å ta frø av, å så og ale frem.

JO, NÅ GLEDER JEG MEG TIL SOMMEREN!

5 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Det er helt umulig å ikke glede seg til sommeren når jeg leser bloggen din. Fantastiske flotte rosebilder og andre bilder fra hagen din. Kjenner at det nærmer seg nå som sola endelig er kommet tilbake og varmer.
Håper det fortsatt går bra med deg, Lene!
Ha en flott uke og håper sola fortsetter og blir her.

Furulunden sa...

Så koselig med en hagevandring i mars:) Så fine bilder at jeg deler dem på min hage facebookside. Håper du synes det er hyggelig at også andre kan gledes over din hage. Hvis ikke sier du fra på bloggen min.
Ta gjerne en titt via min blogg til facebooksiden min:) Ha en velsignet uke. Mette

stallnilsen sa...

Før noen flotte soomer bilder du hadde her.
Har lagt dæ til som følger, koselig om du følger mæ.

Lisbeth. ;O)

Lene sa...

Er bare så misunnelig på den hagen din. Har du opprabeidet den selv? Vi har 4,5 mål gressplen og jeg er vireklig ute etter tips til hvordan hagen kan bli litt annet enn bare plen. Har laget noen bed og plantet en del trær. Har innfunnet oss med at det tar tid å lage hage:-).

Nina i Paradiset sa...

Var uhelgig og postet innlegget før jeg var ferdig med det, så det siste bildet du referer til, er ikke det siste lenger....
Er det det i sink som henger i taket du mener?
Det tar altfor stor plass på lageret mitt!!! ;)
PS Pellisdød her i vinter også! :(
Katta har skylden på 3 stk, resten er de hun som ikke husker på å vanne....