onsdag 16. mars 2011

Noen utsatte prosjekter er ferdige....

Når man er sykmeldt og er alene hjemme må man passe på å gjort ting man ellers aldri rekker med. Nå går en dag veldig fort så egentlig rekker man ikke så mye alikevel. Men noe har jeg da fått gjort. Jeg har fått alle pellis-stiklingene i jorda som jeg skrev i forrige innlegg, jeg har fått pusset vinduskarmene i vindfanget og gjort de klare for 2. strøk. Jeg har også fått malt sjablong på trebordet som går over garderobeskapet i vindfanget. Gleder meg til å få festet på de gamle vinduene som skal brukes til skapdører. Sjablongen har jeg gjort på følgende måte og som tidligere beskrevet; skrevet ut tekst fra pc, svertet baksiden av arket med gråblyant og deretter er det bare å skrive rett oppå sjablongen. Da vil blyantsverten sette seg på underlaget. En rimelig løsning i stedet for å kjøpe ferdige sjablonger selv om de selvfølgelig er litt mer perfekte.


En annen ting jeg har fått gjort og som jeg er juuublende glad for omsider å ha blitt ferdig med, det er å få lagd ferdig slitasje på de to siste spisestuestolene....PUHHHH. Nå er ihvertfall spisestueprosjektet så og si ferdig, har igjen å bare flekke på litt hvitmaling her og der slik at slitasjen ikke blir så utprega, men det er en rask sak å gjør.

Vel, det var vel egentlig det jeg rakk i dag, men sjablongprosjektet tok lang tid da.

MARTINUS, DEN FLINKE FOTOGRAFEN.....
Martinus elsker å ta bilder, så etter at han kom tilbake fra barnehagen i dag lot jeg han få låne kameraet. Så nedenfor er en knippe bilder tatt av den snart 3 år gamle fotografen!

"Flott" bilde av dassen....

Og her ser man vasken fra en annen høyde enn det man er vant til.
Her ser man litt av skapet under vasken.....

Det "flotte" taket på badet er også blitt foreviget. Gir meg en pekepinn på at både tak og vegger må males. Dette er selvsagt et resultat av å male for tidlig og før panelet får tørket og "satt" seg. Men da vi lagde badet klarte jeg selvfølgelig ikke å la være å male. Orker rett og slett ikke trehvit panel.
Her er vel husets eneste rom med, ja nettopp, trehvite vegger og tak. Dette er vårt fremtidige soverom som ble bygget i fjor. Men dette får bare være slik til jeg er klar til å ta det. For tiden brukes det til "klesskap" og annen oppbevaring.
Pletter i luften er flott.....

....og eføy i "fuglebur" er heller ikke så verst.
Men et oliventre uten blader er vel ikke akkurat så dekorativt, men jeg håper det kommer noe etterhvert.
"Superflua" utbrøt Martinus da han så flua på terrassedøra. Da måtte han selvfølgelig ta bilde. Vel, nok et tegn på at våren nærmer seg.
Men ikke vår nok til at man kan gå uten tøffler. Martinus ville tydeligvis ha et bilde av tøfflene sine.....

...og ikke minst et bilde av vindussprossa som står på gulvet i gangen.

Ikke noe tvil om hva som er favoritt-kanalen hans på tv. TV er egentlig et veldig stygt interiør. Denne håper jeg at jeg en gang i fremtiden skal få gjemt inni et skap. Men da må vi bygge på stua først. Og hvorfor skal mannfolk alltid ha så svær tv?



Til slutt et bilde som egentlig ble ganske fint, hvis man da "klarer" å overse buret til kråka vår, hehe!

4 kommentarer:

josimo sa...

Godt med alt som er gjort ! :-)
Du har det så delikat og lekkert,liker stilen din...

Og ikke minst all kreditt til din flotte kreative fotiograf, han fant massevis av flotte motiver på sin vei.

God kveld til deg o dine

Fossestua sa...

Herlig innlegg :)
Smart måte å lage sjablonger på!
Masse flotte detaljer hos deg :)
Ps. Giveaway inne hos meg om du ikke allerede er med?
Klem fra Lise

Anonym sa...

Heisann,
liker bloggen din kjempegodt. Det ser ut til at dere har et nydelig hjem. Artige bilder tatt av den lille fotografen. Jeg er selv en ihuga pellis-fan, gleder meg til mine bittesmå Dronning Ingrid`er blir store, grønne og bærer masse blomster :) Klem fra Tonje fra Lamhaugen

Hvite engler sa...

Hei igjen snuppelupp! tuusen takk for kooselig hilsen ♥ og så artig og se huset ditt fra andre vinkler...thihi,nydelig hjem. klemmer