lørdag 29. august 2009

Lillehammer - norges tyngdepunkt i dag?



Jordet ovenfor oss, tatt fra 2. etasje. I går og i dag har det fungert som parkeringsplass. Midt på bildet bak jordet ser dere den bratte bakken syklistene må ned før de kommer til mål

Ja for det kunne nesten føles sånn for oss her på Lillehammer i dag da årets birkebeinerritt gikk av stabelen. Jøsses så mange "gærninger", men jeg må nå si at jeg beundrer de. Men med den voldsomme biltrafikken og endeløse lange køer burde arrangørene kanskje finne en annen løsning, feks. å legge opp bussruter eller noe i den duren. For både rutebussene, amulanser og vi fastboende oppi her hadde stoooore problemer. Lurest hadde det vel vært å holde seg inne. Haha, akkurat som om vi gjorde det.........NOT! Men vi som kjenner snarveiene her gikk det forholdsvis greit å komme seg ned til byen selv om det ikke gikk helt knirkefritt å komme seg hjem. Men ihvertfall så ble det en liten tur til byen da det en liten stund på dagen IKKE regnet. Det ble en tur på Stortorget hvor det var Bondens Marked. Der kjøpte vi med oss poteter, egg og Valdrespølse. Deretter ble det en tur på nyåpnet Fretex. Jøsses, der var det virkelig liv og sinsykt masse varer. Desverre fant ikke jeg noe som fristet, men jeg kommer nok til å ta meg noen turer dit i ny og ne. Plutselig en dag så finner jeg DEN der, den som jeg har hatt lyst på så lenge. Hva det er? Nja, nei, det vet jeg ikke før jeg ser den.
Tja, hva mer har vi gjort i dag da? Jeg har vel malt kjøkken mellom soveøktene til Martinus og nå er det ikke lenge til før jeg er ferdig. Så når jeg er ferdig er jeg litt usikker på om jeg skal fortsette å male meg nordover i huset eller vestover, vi får sjå!
I skrivende stund kom jeg plutselig på at jeg har en drøss med stauder stående ute, stauder jeg nettopp har fått fra Nautesund og Stewo. Hmm, jeg som egentlig er litt hagelei. Men nå skinner solen og det er egentlig ganske trivelig ute, så det er mulig jeg tar en tørn ute, helt til myggen tar meg.


Og så til kjære, søte Solveig! Av henne har jeg mottatt en award. Tusen takk for den min venn!


Med awarden følger det en utfordring, nemlig å si 10 ting om seg selv. Javel, den blir ikke så enkel, men jeg kan jo forsøke:
  • Jeg er egentlig ganske sjenert (jeg tror det ihvertfall), selv om folk tror det stikk motsatte. Og så er jeg barnslig som bare rakkern. På jobben popper det ting ut av munnen på meg støtt og stadig som de bare rister på hodet av etterfulgt av en liten latter
  • Jeg HATER urettferdighet og blir forbannet når jeg vet at jeg har gjort rett selv om andre tror det motsatte
  • Jeg er forferdelig sta (født i tyrens tegn) og står på mitt til jeg får viljen min. Her gjelder det å være taktisk og liste seg forsiktig frem
  • Jeg er ingen sminkedokke og bruker heller ikke nyeste mote. Her går det stort sett i treningsklær/maleklær. Men jeg er såpass "jålete" at jeg mistrives med meg selv når jeg er blek i fjeset og håret står i alle kanter (Lene pr i dag og ja, jeg skal gjøre noe med det for i løpet av helga og uka skal jeg ta meg noen soltimer og på onsdag skal jeg klippe håret mitt og bleke det igjen)
  • Jeg er sommerjente til de grader men finner trøst i den kalde og snøfylte tiden av året ved hjelp av masse stearinlys, fyring i ovn og gleden ved å kjenne at man har det trygt, godt og varmt
  • Jeg elsker dyr og hater dyremishandling. Jeg er så sårbar overfor dyr at sist gang da Mossepus hadde fanget en liten fugl som fortsatt var i live, puttet jeg den under genseren og holdt den der aldri så lenge. Men da jeg senere på kvelden fant den liggende død, begynte jeg å grine og måtte sette meg på anekset slik at ingen så meg. Kall meg pingle men slik er jeg bare og slik har jeg alltid vært
  • Jeg er meg men vet ikk helt hva slags type menneske jeg er alikevel. Ut fra smak hva hage og interiør angår kan jeg se ut som en håpløs romantiker. Nja, jeg kan ikke akkurat kalle meg det, men vanskelig å definere ettersom jeg ikke vet det selv egentlig
  • Jeg er både myk og hard. Digger Hercule Poirot og Miss Marple men elsker også skremmende grøssere
  • Jeg er en person som enten er helt OPPE eller helt NEDE. Her snakker man ikke om noen mellomting, noe som jeg selvsagt skulle ønske jeg klarte å finne
  • Jeg er en person som alltid går å drømmer om at jeg hadde hatt masse penger og at huset hadde vært større slik at jeg hadde hatt litt bedre plass til alt jeg ønsker meg. Men jeg vet ikke hvor positivt det vil være å ha så masse penger jeg, for det er vel som det sies at mye vil ha mer. Heter vel det, eller er det noe som bare glapp ut av munnen på meg uten noen mening? Tror dere som leser dette skjønner hva jeg mener alikevel. Akkurat som dere skjønner hva jeg mener når jeg sier toblititt? Selvfølgelig, helt riktig, det er jo en traktor
  • Nå tror jeg at jeg har 10 punkter om meg selv, men som et lite ekstrapunkt kan jeg nevne som på slutten at jeg er en peson SOM VIL HA NOE GODT NÅ. Jeg vet ikke hva, men graver jeg dypt nok i kjøleskapet eller i en av skapene, finner jeg sikkert noe.

SO LONG FOLKENS!

1 kommentar:

Hulda sa...

Oi! Leste om boka du fikk i posten nylig. Jeg venter min i posten snart, gleder meg stort! Blir mange timer med kos!