søndag 2. august 2009

Da var hengesølvpila borte........

......og det var med en liten bismak at vi felte det ned i går. Tror vi begge hadde en liten klump i halsen da, men den skal tross alt vike for noe som blir mye flottere, nemlig lysthuset.
Selvfølgelig har jeg foreviget minnet av sølvpila slik at vi kan se hvordan det så ut:


Nå gjenstår det ikke mye før hele treet er borte...........buhuuuuuuuu (men jeg tok stiklinger av den i vår):


I dag kom også svigers nedover og hjalp til i hagen. Morten og hans far fikk gravd bort torva der hvor lysthuset skal stå og så mye som mulig av piltrerota ble tatt bort med motorsag. Så nå er alt klart til å få kjørt på grus.


Jeg var ikke så mye med på dette men brukte tiden på å steke sveler til kaffen. Vel, litt haging ble det forresten, luking og atter luking og kniping masse roser som hadde visnet. Dessuten var det trivelig å se hvordan hagen ser ut, hadde nesten glemt det ettersom jeg ikke har fått vært ute de siste ukene pga. regnet. Jeg er kjempegodt fornøyd med det nye bedet jeg lagde ved fuglehuset i vår og jøsses som det har vokst der i en rekordfart.


I går var forresten jeg, Morten og Martinus på Biri Travbane hvor det var høstmarked (vel...jeg var innom der en tur på fredag etter jobb også). Gud bedre så mange stand det var og gubbenmei så mye brask. Men jeg fikk kjøpt meg litt, bl.a en rosa taburett til 100 kroner, et annet slags grønn greie jeg skal vise bilde av senere (en salgs pidestalltings) samt 7 flotte, hvite putevar med brodert monogram og annet og flotte mellomverk. Hvert putetrekk kostet 50 kroner og det syntes jeg de definitivt var verdt. Jeg er litt usikker på om jeg skal male taburetten for fargen var egentlig litt stilig og passer fint på det hvite kjøkkenet vårt (nei, er ikke ferdig men har kommet godt i gang).



Okidok folkens, et lite tips i farten før jeg skal avslutte, for nå må jeg følge med på Hercule Poirot. Digger du pizza, stikk innom denne siden og følg oppskriften. Ble kåret til norges beste pizza. Lagde den i går og der finnes det ingen tvil, bedre pizza har verken jeg eller Morten smakt! Eneste forskjellen jeg gjorde var å bytte ut revet Gammel dronning fra Den blinde ku med Parmigiano Reggiano og dessuten så kuttet jeg ut soppen. Jeg valgte også å steke pizzaen i pizzaovnen vår da jeg synes pizzaene med tynn bunn blir best når man bruker den.
Bon Appétit!!

Til slutt vil lille Martinus hilse til sine besteforeldre som har vært her og besøkt oss i dag, vi syntes det var såååå koselig med besøket!

7 kommentarer:

Mona sa...

Så stor og flott Martinius har blitt :D

Og for en matchende svigermor du har. Selv plastikkposen stod i stil til antrekket :))))

Mariann S sa...

Blir spennande å følge med på lysthusbygginga :)
Kjempesøt krakk og nydelig gut :)

Prinsesse Elin sa...

For noen koselig bilder. Jeg blir så inspirert av hagen din. DRØMMEHAGE. Klem fra Elin:O)

IngunnBW sa...

Ååå...den flotte sølvpilen! Men det kommer jo noe bedre, så da får det gå :) Jeg har oppryddingsdilla i haven for tiden, 3 trær har falt for sagen og 2 digre Hostaer er spadd opp og gitt bort. Likeledes den enorme riddersporen på ca 2 m i et av rosebedene. Alt for stor! Så nå venter jeg bare på de frøsådde hvite doble :)

Gleder meg til å bloggfølge oppsettingen av lysthuset :)

Flotte bilder av familien din! Selvsagt med godgutten som den søteste :)

Ha en flott uke Lene! Sommeren kommer visst tilbake onsdag, det vil jeg nitro på :)

Lene fra Lillehammer sa...

Hei på dere og tusen takk for mange hyggelig kommentarer (Mona, svigermor blir nok stolt nå vet du).
Mariann, jeg gleder meg også til å få opp lysthuset men det er jo mye jobb med det, men den som venter på noe godt venter jo ikke forgjeves. Morten har ihvertfall planlagt å få det opp i løpet av kort tid har jeg skjønt.
Hei på deg prinsesse Elin, hyggelig at du liker hagen vår da, er jo ganske stolt av den selv og det vi har fått til. Jeg må også legge til at du har en superflott blogg selv også og jeg titter nok innom deg i ny og ne tenker jeg.
Ninni,koselig å høre fra deg igjen, lenge siden du har gitt lyd fra deg i bloggen så jeg vurderte å sende deg en mail for å høre om alt stod bra til. Men du har tydeligvis hatt nok å gjøre skjønner jeg. Men du, dersom det er de hvite riddersporene du fikk frø fra meg så skal jeg love deg at de blir svææææææære, nesten for svære for min del.
Ønsker alle en strålende dag og nå må vi få litt godvær igjen. Riktignok har vi hatt en kjempeflott helg men nå laver regnet ned igjen og da blir det bare å fortsette på malingen inne igjen.

Tonerose sa...

ojojoj, dette blir spennende!! gleder meg til å se bilder etterhvert som lysthuset dukker frem! :o)

...og jeg finnes OVERHODET ikke misunnelig..

Så flott kjøkkenet blir, må si du er flink og står på ja!! stilig!

Linecas have sa...

Næh! for en nætt go unge du har. Han er jo helskjønn. Ser ut som en liten snarting også. Skjønner godt komfyren er knappeløs ja.
Hylla di ble kjempefin. Hele kljøkkenet ser ut som et nytt et når du er ferdig. =))