onsdag 20. april 2011

Blomster i vindu, blomster på vegg og egg i luften

I dag fikk jeg omsider tak i blomsterpotter til veggen på hver side av inngangsdøra. Jeg har lett lenge etter å finne noen jeg liker og omsider fant jeg disse på Mange Ting på Gjøvik, som forøvrig er min favorittbutikk.



Et lite zinkhjerte har også fått plass på døra. Så nå er det ihvertfall litt mer koselig utenfor selv om jeg har igjen å male rekkverket og å få beiset gulvet. Men det tar jeg nok snart.



Her ser dere pellisen jeg hadde avbildet i forrige innlegg. Søt ikke sant? Det begynner virkelig å bli frodig i vinduet nå og det er ikke lenge før de blir plassert ute tror jeg for her på Lillehammer er temperaturen helt nyyyydelig. Den lå på 18 varme da jeg kom hjem fra jobb i dag og man kan absolutt ikke klage på det.


Nå er det omsider påskeferie og jeg har fri helt til neste tirsdag så jeg regner med at jeg kommer til å være en del i hagen og få finluket og bare kost meg. Gleder meg og det er superdigg å drive i hagen selv om det egentlig er litt stusselig enda da, men grønne spirer titter opp her og der og alliumløkene har virkelig skutt fart.

Lene er ikke glad i gult så det er vel ikke så mye som minner om påske her, men noen selvproduserte egg har jeg fått hengt på noen kvister og for å være ærlig så er da det påske nok for meg. Og ikke minst så har begge gutta fått hvert sitt påskeegg og i morgen skal jeg steke lammelår med masse digg. Men summasumarum trenger jeg hverken påskeegg, knalle kyllinger, gult i gult i alle retninger. For så lenge jeg har påskestemninga og gammel engelsk krim på tv så er DET mer enn nok påske for meg.....jo også litt belgisk sjokolade og pistasjenøtter skader heller ikke.

3 kommentarer:

Lene sa...

Virkelig deilig med det været som er nå. Er enig med deg i at man kan klare seg uten påskepynt. Er heller ikke glad i gult, utenom på blomster da. Så her er det påskelilije som pynter opp. God påske!

Mariann sa...

Med dette været må det bli en super hagepåske iallefall her i sør.
Ønsker deg en fin påske.

Nina i Paradiset sa...

Vil gjerne bytte planter med deg!
Jeg klarer å avse en bit av følgende:
Ger. 'Westdale Appleblossom'
Ger. Deacon 'Arleon'
Pulmonaria 'Samouraii'
Pulmonaria 'Mrs Moon'
Dicentra formosa 'Aurora'
Flere hostaer (med navn)
Frøplanter av Astrantia major 'Shaggy' (den er hvit, men vet ikke hva frøplantene er da)
Frøplanter av Ger phaeum 'Calligrapher' (mulig x med hvit)
Brunnera 'Jack Frost', 'Variegata' og 'Looking Glass'
Phlox maculata 'Jorvas' (smellfin!) -anbefaler sylinderflox da de blomstrer mye tidliger enn høstflox.
Hvit ridderspore med svart midt.
En type pion, men jeg tror du har den.... (skal sjekke opp navnet) -byttes mot annen pion, -for den er ikke så stor enda min da.
Har ellers flere pulmonaria'er og selvsagt mye annet som ikke er så spennende...
Kan sikkert også ta av en bit av en av mine brokbladede polemonium. Har både Stairway to Heaven og den der 'Brise de bla bla bla' (dårlig på franske navn)
Og har gammel hvit pion uten navn, samt mengder av div storkenebb i rosa-farger som du sikkert har fra før.