lørdag 30. april 2011

Antikkmesse, forsvunnede revebjeller og første blomstring


I morgen skriver vi sannelig meg 1. mai og slik hagen ser ut nå har den aldri vært så frodig så tidlig på våren, men hyggelig det og det tyder vel på at vi forhåpentligvis får en lang sommer. Ikke så veldig mye blomstring enda, faktisk er det bare en staude som har dukket opp med sin første blomstring og det er forglemmegei. Søt er den ihvertfall. Nå har jeg snart fått ordnet og luket hele hagen, eller finlukingen som jeg kaller det. Grovlukingen tok vi rett etter at snøen var vekke og HJEEEELP.....hvor er alle revebjellene blitt av? Jeg ser ikke antydning til en eneste revebjelle i hele hagen heller ikke stokkrosene jeg plantet i fjor. Trist for jeg er så glad i revebjeller og det hører liksom med. Trøsten er at jeg sådde nye i vinter men de vil jo selvsagt ikke blomstre før til neste sommer....hmm, så sant ikke de blir borte også da. I kveld skal jeg ihvertfall fortsette med hagingen og to corona er kjøpt inn, er jo tross alt 1. mai i morgen så jeg må jo feire det litt. Så mine følgesvenner ute i hagen i kveld blir corona, radio og babycall.



I dag var jeg også en liten tur i Vikingskipet på Hamar. Der var det antikk- og bruktmesse. Håpet var å finne flere gamle apotekerflasker og kanskje noen gamle speil. Må inrømme at det ikke var så mye som fenget men et par apotekerflasker fant jeg da, en som bl.a. er datert 1911.


En gammel nattkjole med broderi og en gammel mamelukk ble også med hjem, men det var også det hele. Disse skal selvsagt pryde veggen et eller annet sted, muligens på det nye soverommet etterhvert.

Ønsker alle en strålende lørdagskveld, nå skal Martinus opp å bade og vaske hår, han har sand over hele seg.

SO LONG FOLKENS!

5 kommentarer:

Mariann S sa...

Heia :) deilig med vår :) Lysthuset ditt ser virkelig flott ut :) Kjedelig om revebjellene er borte då... trur eg fremdeles har dei lyse eg fikk av deg :) Håpe iallefall det :) Hos meg er det masse blomstring no, Auriklar og primula generelt, over alt :) Det er vårblomster nr 1!! Kjøpte meg 5 nye, lekre auriklar i dag :) Ha ei fin helg, og nyt Corona'en :)

Nina i Paradiset sa...

Revebjellene er jo toårige, så de dukker opp ca 5 mill frøplanter hos deg i år som vil blomstra til neste år! ;)
Skulle også ha vært på Vikingeskipet syn jeg! Likte SÅ godt de gamle medisinflaskene dine da!
Skal du ha noen stauder ol??
(skrev kommentar under forrige innlegg)

Helen sa...

I distriktet vårt er det nok dessverre på grensen til å få til revebjeller. Jeg har gjort en litt merkelig erfaring med at de jeg flytter på seint på høsten klarer vinteren mye bedre enn de som har fått sto i ro. Men for sikkerhets skyld sår jeg både hvite og røde tidlig på våren. Digitalis purpurea Dalmatian blomstrer nemlig samme året som den såes.

Snuffeldyret sa...

Har noen revebjeller som du kan få om du vil? De er rosa eller hvite. Må flytte de uansett.
Nyt ølen og Hagen!

hildeg sa...

Jeg er også ganske fast gjest i Vikingskipet, men gikk glipp denne gangen. Har kjøpt mye fint der, inkludert gamle medisinflasker. Og en flott lysekrone...
Revebjellene kommer nok igjen.