lørdag 25. juli 2009

Lisa har kommet og 55 års ekteskap!

Da er en drøm realisert; lysthuset Lisa har kommet til gutua! Nå er det riktignok ikke montert men står godt plassert inni garasjen, men jeg håper Morten får begynt med det om ikke så altfor lenge. Selv er jeg klar med malinga jeg og Lisa skal selvfølgelig bli hvitmalt både utvendig og innvendig. Et lite dillema har for øvrig oppstått. Jeg har funnet ut at slike bygg må stå minimun 4 meter fra nabogrensa og da kommer Lisa til å stå mye lenger frem enn det vi hadde planlagt. Faktisk så kommer hun helt frem der hvor den hvite krakken står. Dette var ikke helt etter min plan ihvertfall, men vi får se hvordan vi løser det. Her er et bilde tatt fra badromsvinduet og der hvor piltreet står er der Lisa egentlig må stå..............hmf-ark!!!!!

Ellers henger det meste i hagen fremdeles etter det utrivelige regnværet vi har hatt så altfor lenge og jeg har gitt litt opp og lar heller hagen leve sitt eget liv. Masse riddersporer og andre høye stauder som har flatet ut har aldri klart å reise seg igjen og jeg har derfor måttet klippe de ned, da ser det ihvertfall litt ryddigere ut. Constance Spry, som jeg hadde gledet meg enormt til, har jeg måttet klippe helt ned. Den tålte nok ikke å bli gravd opp. Det måtte jeg gjøre for en stund siden da podestammen til C S hadde vokst seg svær og begynt å blomstre.

Uff, jeg synes det er litt leit at regnet har ødelagt så mye i år for jeg hadde gledet meg skikkelig til å se hagen i år. I fjor ble det liksom ikke noe av ettersom Martinus meldte sin ankomt. Men som jeg sier hvert eneste år..................til neste år.........da vet dere, da blir det flott!

Men nå som jeg har gitt opp hagen for en stund har jeg heller lyst til å begynne inne igjen, mye som skal gjøres her, bla. skal jeg male veggene på kjøkkenet helt hvite og diverse møbler skal også få et strøk med hvitmaling. Vi får se hvor lenge jeg klarer å holde meg. Dessuten har jeg så lyst på peisramme slik NinaS har, ihvertfall noe lignende for jeg synes plassen ved ovnen i stua er så kjedelig. Ihvertfall må jeg finne på noe her. Tips tas imot med stooor takk!


55 års ekteskap, ja ikke er det meg og Morten vi snakker om her men derimot mamsen og papsen. I går hadde de 55-års bryllupsdag. I den anledning var jeg ute å plukket en bukett med blomster til de. Det ble en bukett med blomster av ymse slag, men faktsik ganske så søt:


Okidok folkens, ønsker alle som titter innom en flott lørdag. Her er det ikke så ille verst vær og i morgen skal det visst bli enda bedre!

5 kommentarer:

Evelyn sa...

Hei :)Koser meg veldig med å lesse bloggen din.. mange fine bilder og fint innhold.

Synd med blomstene da.. men får nå håpe at noe ble bra.

Fin blomsterbukett du he plukka te dine foreldre, den ble de sikkert glad for.

Ha en flott lørdag du også:)

Nina i Paradiset sa...

Du kan søke om å få bygget lysthuset nærmere grensen, om naboen syns d er greit!
Ikke noen tips til ovnen din, for jeg er bare tom i hodet i dag. Men må bare si at gulvdekoren din var kjempefin!!! ;)
Malt den selv, eller??
Lo godt om kommentaren på maling av Lene og lysthus!! Sånn er det alltid her også!!
klem fra en som virkelig håper du har rett ang dato for baby-ankomst! Lei nå.

Mia sa...

Så synd at ikke Lisa får stå der du tenkt deg, hva er det for stiligt hvitt i nedre venstre hjørnet, klæs snor, eller?? Det er så man har lyst til å gi opp hele hagen om dagen, så det er kanskje lurt å finne noe hyggelige prosjekter inne likevel :)

Lene fra Lillehammer sa...

Takk for det xxxl! Koselig at folk liker det jg skriver og at de også liker bildene mine.
Blomstene kommer forhåpentligvis tilbake neste sommer så vi får håpe det blir bedre da.

Nina; jeg synes det er mye med 4 mtr. og jeg regner med at man da snakker om tomtegrensa? Altså 4 mtr. innenfor tomtegrensa? Men søke, det er vel nok å bare spører naboen om det er greit? Man behøver ikke å søke i kommunen om det?
Når det gjelder gulvdekoren...jaja, dekor og dekor, det er jo kun striper, men ja, jeg har malt den selv, bare brukte masse maskeringstape og malte i vei, enkelt som bare det. Men etterhvert skal gulvet males hvitt og da blir dekoren borte, tror ikke jeg skal ha noe dekor da. Vi får sjå, kanskje jeg finner på noe.
Jupps, bebisen kommer i kveld/i løpet av natta Nina.
Lykke til snuppa!

Lene fra Lillehammer sa...

Mia, vi satser på at vi (jeg) får det som vi vil ang. plassering av lysthus. Å joda, det er klessnor sambo lagde i sommer, men jeg har ikke fått malt den ferdig da materialet var for rått, men i dag har jeg ihvertfall fått kjøpt kroker og snor slik at jeg kan få brukt den ihvertfall.