torsdag 16. juli 2009

Green Gate til lysthuset

Den første pionen som har begynt å blomstre av de jeg fikk av svigers i bursdagsgave.

- Søt, ikke sant?

Y

Selv om vi ikke har fått lysthuset enda har jeg allerede funnet lysthus-servicet. I går var jeg hos Fruens Vilje på Lilletorget her på Lillehammer og fant meg et service fra Green Gate. Sukkersøtt og sommerlig service


For de som liker litt fransk landstil/shabby chic kan Fruens Vilje absolutt anbefales. De har så masse fint at det er nesten kul umulig å ikke kjøpe med seg noe.
Nå kjøpte jeg kun to sett men jeg må vel ihvertfall ha to til, men ettersom dette var litt dyrt får jeg heller kjøpe mer en gang senere.

Ellers har jeg, mamsen og Martinus vært på Gjøvik i dag og øverst i gågata finner man også min favorittbutikk, Mange Ting. Den ble tidligere kalt Bruktboka fordi man fikk levert inn og kjøpt brukte bøker og blader der. Det får man forøvrig nå også men halve butikken består av en rekke lekre varer, helt etter min smak. Her kjører de også i type landstil/chabby chic. Ikke er det så ille dyrt heller og jeg må si at jeg bruker alltid god tid der og masse penger blir lagt igjen. Jeg sa til mamsen i dag at jeg bare skulle innom en bitteliten tur, men jeg vil nok tro jeg var der ihvertfall en halvtime, noe som sansynligvis er den korteste visitten jeg har hatt. Ihvertfall finner jeg alltid så mye fint der og i dag ble det med meg hjem noen søte små hjerteposer med søte broderier, fylt med deilig duft, et trådhjerte med "diamenter" og "perler", en hvit shabby ramme, en brødkurv og noen søte små flasker:





Som jeg helt sikkert har skrevet tidligere har min smak hva interiør angår forandret seg totalt det siste året. Jeg har jo falt helt pladask for den hvite shabby landstil og aller helst kunne jeg tenkt å ha alt hvitt i huset, både gulv, vegger, tak og møbler. Men hvor barnevennlig er egentlig det? Det finnes vel kun ett opplagt svar på det tenker jeg ettersom vi nå har en liten tass på litt over et år. Så jeg får nok heller bare drømme om å ha det slik en stund til og vente til han blir litt større. For huttetu hvor fort det blir skittent her og støvsugeren går stort sett hver dag. Junior er også så veldig glad å lese avis så trykksvertefingreavtrykk setter seg fast på det meste. Ettersom vi nå ikke har investert i så mye ekstramidler for å forhindre ulykker i heimen har vi heller funnet billigere løsninger på det meste..........hittentil ihvertfall. Kjøkkenskapdørene fester vi sammen med syltestrikk, knottene på komfyren tar vi av (jupps, junior har nemlig lært seg hvordan man skrur på platene), istedet for trappegrind har jeg festet fast en espalier av bambus med en nagle. Tja, hvor lekkert er nå alt dette da? Jeg trøster meg med at alt dette bare er midlertidig. For når han blir litt større skal Lene virkelig shine opp her igjen, for jeg ser det trengs allerede nå. Nå har vi også bestemt oss for å vente til neste år med å bygge ut så det er ikke umulig at Lene virkelig tar fatt på malekosten igjen da, vi får sjå.

Til slutt kommer noen bilder av noen av clematisene mine, de er kjempeflotte nå.





I morgen er det jobb og deretter skal vi kose oss alle tre i gutua. Forhåpentligvis blir det sol på lørdag og da blir det grilling av scampi med tilbehør. Det er bare utrolig digg.

Ønsker alle som titter innom en strålende kveld!

10 kommentarer:

Mia sa...

Multi blue har jeg nettopp plantet. Den ser jo fin ut :) der var jeg heldig. Små barn og velstelte, shinede hus hører kanske ikke helt sammen. De blir fort større så nyt heller tiden nå, så får du godt om tid å pusse opp siden...

Margrethes hus og hage sa...

Serviset er kjempefint! Og jeg er nok ganske enig i at det ikke er så praktisk med alt hvitt når man har små (og store :)) barn. Men elementer fra denne stilen kan man jo ha. Og det er mye man kan gjøre for å få det rette uttrykket uten at sofaen trenger å være hvit :)

Ser ut som du har funnet noen kjempefine butikker. Skulle gjerne vært der og kikket :)

Fine clematiser. Jeg har akkurat kjøpt inn Multi blue og hagley hybrid. Gleder meg til de blir store og flotte!

God natt! Hilsen Margrethe

Hilsen fra landet sa...

Du er med i Green Gate klubben ja!! Skal noe til å ikke like tingene derfra...

Min datter ønsker seg en paraply i GG design i bursdagsgave, merkelig nok, hun er bare 6 år!

Laila sa...

Ja, man skal nyte tiden mens barna er små, men husk at de våkner ikke plutselig en dag og vet hvordan alt skal være, det må læres.
Serviset var bare "lækkert" som det heter. Klematisene også, jeg har tre, Pink Fantasy som jeg prøver å formere, Jackmanii og Nelly Moser.
Klem Laila

Nina i Paradiset sa...

Ikke fått blomster på min 'Blue Angel' enda jeg, men så om den sent i jorda også!

Nydelige flasker du har kjøpt da! :))

Skal en tur på shopping nå, jeg. Skal bare bade grisene mine først! De er ikke hvite, men akkså skitne for det! ;)

Jeg pleier å si at med hvit sofa så ser du faktisk hvor skitten den er da, i steden for å kose deg i en møkkahaug!! Har da vaskemaskin!!

Ønsker deg en strålende helg!

Klem!!

Solveig sa...

Du har alltid så herlige bilder!! Jeg bare elsker den peonen din - den har sjarm i bøttevis. Klematisene er herlige!
Kjenner meg godt igjen i det med sansen for det hvite kombinert med det praktiske, men har funnet ut at også andre varianter kan gi meg følelsen av den franske landstil. Det viktigste er jo tross alt at en skal kunne leve i huset uten å måtte hindre de små i å bevege seg.

Smiler når jeg leser om Fruens Vilje :-) Var innom der for første gang i fjor og jeg tror ikke jeg fikk med meg at mannen min gav meg beskjed om at han tok med ungene ut...:-) Det var jo en godtebutikk for sånne som meg!
Håper å stikke innom der igjen når vi suser forbi i sommer!

Klem fra Solveig

Anonym sa...

You could definitely see your skills within the article you write.
The sector hopes for even more passionate writers like you who are
not afraid to mention how they believe. All the time go after your heart.


My webpage ... miu miu 財布

Anonym sa...

Greetings! Very helpful advice in this particular
article! It's the little changes that produce the biggest changes. Many thanks for sharing!

my blog post - トリーバーチ財布

Anonym sa...

If you are going for finest contents like I do, just pay a quick visit this website every day because it gives feature contents,
thanks

Feel free to surf to my page coach バッグ

Anonym sa...

Simply desire to say your article is as surprising.
The clearness for your publish is simply excellent and i could suppose you're a professional on this subject. Fine along with your permission let me to grasp your RSS feed to keep updated with forthcoming post. Thank you 1,000,000 and please carry on the rewarding work.

Also visit my web-site :: クリスチャンルブタン