søndag 31. mai 2009

Maling, haging og svetting


Martinus og Morten våget seg en tur ut i dag og luket løvetann!

For det er det dagen i dag har dreid seg. Temperaturen er vært oppimot 30 og da blir det rett og slett for varmt å drive ute. Morten har sovet en del i dag da han ikke var hjemme før halv fire i natt.........MEN heldigvis i topp form med untak av at han var trøtt da. Så mens han lå og sov lagde jeg vannbakels....nam-nam, det er så godt med melis på og ingenting annet.
Så da han våknet drakk vi kaffe og spiste vannbakels ved kjøkkenbordet.

Ellers har det blitt lite inntak av mat i dag ettersom jeg mister litt matlysten når temperaturen er så høy. Så i stedet for haging og spising ble det litt maling og nå er omsider skatollet ferdigmalt, litt i shabby stil og litt "slurvete" malt. Ja, det er jo sånt jeg liker og Morten synes også det er fint, noe jeg er veldig glad for. Men han stusset litt da han på skøy, tydeligvis, lurte på om jeg også skulle male vegglysestakene på muren over ovnen. Å joda sa jeg, de skal visst males de også. Så nå har det blitt et strøk med heftgrunn og deretter må jeg nok ha på et strøk med maling etterpå. Når jeg førstes var i gang malte jeg også en sånn oppbevaringsboks til krydder og diverse som jeg har stående ved komfyren, som papsen lagde for mange år siden. Så nå er den også hvit, eller rettere sagt egghvit. Har Lene flere malingsprosjekter?.........juuuuuuuppps, her skal mer få bli lyst, men jeg tar det etterhvert.

Nå har jeg og Morten akkurat kommet inn etter å ha drevet ute å luket og plantet. Det spøker også litt for lysthuset vi har drømt om forresten. Felleskjøpet selger nemlig ikke Lisa lenger, kun Mona. Men Mona er ca 3 kvm mindre og det blir derfor ikke aktuelt. Det er så lite at man vil få plassproblemer dersom 4 stykker skal sitte inni det. Så nå må vi ringe å snakke med et firma i Larvik tror jeg det er, men nå vil jo alt bli en del dyrere ettersom det må fraktes fra lagerstedet i Oslo. Usj og arrrrrgggg............
Nei nå skal vi slappe av litt, i morgen får vi besøk og deretter skal vi ned til mine foreldre på ettermiddagen og spise rømmegrøt og spekemat.
SO LONG!

3 kommentarer:

Nina i Paradiset sa...

Kjempeflotte bilder i dag da! :)
Bildet av sjenken er som hentet rett fra ett interiørblad! Den ble kjempefin!!

Det blir tidlig til sengs i Paradiset i dag, for vi er utslitt....! Fått ordnet endel ute i dag, men er på laaaaaaaangt nær ferdig ,ed gravemaskina. Ser ut for at vi må låne den igjen senere...
Hmmm...

Har du oversikt over hostaene dine noe sted da?? Jeg har en liste under "Plantelister" men bare halvparten er mulig å dele, og knapt det. Anskaffet manger i år.

Lene fra Lillehammer sa...

Tusen takk for at du likte skjenken da, jeg ble også veldig godt fornøyd.
Hmm, navn på hostaene...jeg har noen av de, men ikke på alle. Noen lapper har blitt borte og noen lapper har blitt forvekslet, så her går det nok litt i surr desverre. Noen har jeg heller ikke navn på. Men ikke tenk på meg Nina, vi kan heller bytte et annet år vet du.

IngunnBW sa...

Vannbakkels er nydelig og minner meg om den snille bestemoren min. Hun hadde alltid med et fat vannbakkels eller waleskringle når hun og bestefar kom på besøk :) Jeg har laget vannbakkels selv, men de får liksom ikke den siste touchen av bestemor. Koselig bilde!

Og du da i vanlig kjapp-kjapp-stil, vips var skjenken ferdig og heftgrunn malt på nye prosjekter. Du er rå!! Det blir kjempelekkert :)

Opp mot 30 grader er ikke jobbeihagentemperatur nei, her var det deilig i går med vind og 24 grader. Jeg kom et bittelite hakk videre på grønnsaksbedet mitt og fikk lukt litt. Det går ikke fort, men det går da fremover!

Kos deg masse med besøkene i dag :)