lørdag 6. august 2011

Første strøk på gulvet i lysthuset

I stedet for beis valgte jeg her å male i oxan gulvmaling. Samme farge som jeg har malt på gulvene i huset, dempet, kode 1502-Y 1027. Trenger 2 strøk så det siste tar jeg i morgen. Nå ser jeg omsider en ende på lysthusprosjektet og vi gleder oss til å ta det i bruk.

001 002
003 004

Hva hage angår så har jeg en mer hva-som-var-følelse enn hva-som-kommer-følelse. Mange av plantene har gjort sitt, men noe holder fremdeles koken og noen få er fortsatt på vei. Men det er vel på denne tiden av året man skulle ønske man bare hadde lave stauder. Mange av de høye har lagt seg langflate etter regn og vind og noen har også allerede tatt kvelden, men jeg vil liksom ikke klippe de ned for da blir det mange “hull” i bedene. Nei, det får være slik det er og bare innse at hagen ikke kan være perfekt hele tiden, noe den forøvrig aldri er heller, skal absolutt ikke skryte på meg det.

Nedefor er noen få bilder jeg tok i dag…

005 012
006 011
013 014
008 015

Nå skal jeg ut å nyte det siste godværet, fra i morgen er det meldt regn igjen. Holder på å flytte litt planter og også fjerne planter som har tatt litt overhånd. Forberedelser til neste år kan man kanskje kalle det. Jeg skal også få lagd meg en huskeliste til neste sesong for det er masse jeg må huske på. Men en ting er sikkert og det er at til neste sommer skal jeg få få sådd masse sommerblomster i bedene slik at jeg har litt mer fargespekter enn jeg har hatt i sommer. Til høsten har jeg også planen om å få sådd en del nye stauder, er ørlitt lei staudene jeg har og trenger noe nytt.

9 kommentarer:

Hulda sa...

Å, så nydelig lysthus! Herlig! Gulvet ble så fint, vinduene, alt var flott! Vi skal begynne med lysthus til våren.induene, alt var flott! Vi skal begynne med lysthus til våren.

Simones Country Home sa...

Heia.

Dette blir jo bare så bra da. ;o) Gleder meg til å se dette ferdig. Synes du har vakre og mange blomster jeg.

Ha en fortsatt super helg.


Klem Simone ;o)))

Ingvild sa...

Wow! Et fantastisk flott lysthus! Ser skikkelig forseggjort ut! Har dere designet det selv???

Laila sa...

Lysthuset ditt blir så fint, jeg har en paviljong med flagrende vegger så jeg må binde tau rundt i det værste været, hadde vært fint med faste vegger.
Og stokkroser ja, du kjenner vel igjen den mørkeste? Frø fra deg det, og den er bare nydelig.(Tror kanskje den lyse er fra deg også, men er ikke sikker.)
Ha en fin helg du også, klem Laila

Lobeliadamen sa...

Så alldeles nydelig! :-)
Klem W

Kari sa...

Superkoselig lysthus og nydelige hagebilder. Heldige deg :)

Frøken Anker sa...

Så smukke billeder, du viser. Det er et helt fantastisk flot lysthus... jeg bliver lidt misundelig *SMILER*
Vi har lidt efterårslignende/høst vejr i dag. Det blæser, regner og så skinner solen igen. Og ja, det er nu, der skal plantes og planlægges til næste år. For tidligt, synes du ikke...?

Hav en dejlig søndag

Fru Glitters Hus sa...

Så koselig lyst hus. BLir flott med malte gulv.
Gleder meg til å se det ferdig.

Klemmer fra Ine

Red Hobbitt sa...

Skjønner godt dere gleder dere til å ta i bruk lysthuset, det ser jo så idyllisk ut. Tenk, deilige høstkvelder med masse levende lys.