onsdag 4. mai 2011

Ny benk og ny grill

Da har espalierene kommet på plass og jeg har kjøpt to nye clematis som skal få klatre der; Clematis Viticella 'Maria Cornelia' som i følge lappen kan ha blomstring fra juni til september. Syntes den var flott jeg og tror det kan bli flott inntil den røde veggen. Benken har også kommet på plass men en liten korrigering fra forrige innlegg, det blir grus på bakken og ikke gress, passer nok best det.

Så nå gjenstår det bare at blomstringen skal komme så tror jeg dette blir en koselig morgenplass (det er her morgensolen er). Foran hekken der hvor det er en litt mørkere grus på det første bildet har jeg plantet en liten syrin som har stått i potte en del år. En syrin jeg fikk av Nina og som egentlig har levd under kummelige forhold stakkar, men i år har den begynt å skyte skudd så nå følte jeg det var på tide å la den få litt større plass å boltre seg i.



Omsider ble vi eiere av en ekte Weber-grill vi også. Vi har, så lenge vi har bodd her, måttet ta til takke med en simpel liten grill fra Plantasjen som ikke kostet mer enn et par 100-lapper. Den tok omsider kveld forrige sesong så vi har vært grilløse altfor lenge nå. I påsken brukte vi engangsgrill, forsåvidt greit men akk og ve hvor en ordentlig grill var etterlengtet. Jeg sverger til kullgrill jeg da så da ble det det, hehe. Så takket være snille svigerforeldre har vi omsider fått den på plass. Tusen-tusen takk til to snille mennesker på Otta!!!

Hva skal Lene gjøre i kveld? Vel jeg har et tilhengerlass med matjord så jeg er vel ikke akkurat arbeidsløs. Og snart får jeg også hønsemøkk fra Toten, så da tenker jeg plantene blir fornøyde.

Ingen kommentarer: