søndag 27. desember 2009

Årets frøbestilling

I år har jeg ikke tenkt å så så mye som jeg har brukt å gjøre tidligere så det ble kun en liten bestilling til England og en til Danmark.
Hos Thompson & Morgan har jeg bestilt følgende:
Verbena rigida - en alldeles nyyydelig blomst jeg falt fulstendig for i fjor da de dukket opp i bedene mine.
Papaver oriental 'Coral Reef' - denne fikk jeg ikke til i fjor og håper på bedre lykke i år. Petunia Chiffon Morn
Lathyrus odoratus Chatsworth
Asarina scandens Jewel Mixed

Og fra Danmark har jeg bestilt følgende:
Salvia argentea
Salvia nemorosa 'Violet queen'
Primula denticulata
Physostegia virginiana 'Rose queen'
Asarina scandens 'Mystic rose'
Petunia 'Super hybrid pearly queen

Så denne sesongen blir det for det meste sommerblomster jeg skal så. Gleder meg til å få satt i gang snart.

Verbena Rigida fra hagen vår i fjor

6 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Sjå der ja, der var du i gang. Tror jeg skal lete litt i frøboksen fra i fjor jeg. Skulle hatt noen kongslys som tåler tørke, og får håpe jeg tok frø av dem jeg har ute.
Mye fint du har bestilt. Kanskje det blir en til overs ?....

Laila sa...

Så mye vakkert, dette blir spennende å følge med på.
Juleklem Laila

Henriette's innfall og påfunn sa...

Så spennede me d nye frøslag! Jeg gleder meg også til å få satt i gang såproduksjonen igjen! Det går fort dit :-)

Solveig sa...

Oj, du er sannelig godt i gang med våren allerede!!:o) Kjenner meg igjen, dro frem hageboka nå i julen jeg også:O)Gleder meg til å se om disse avleggerene jeg fikk av deg, overlever vinteren igjenoom. For ikke å snakke om frøene da:o))) Spennende!
Ønsker deg en flott nyttårshelg og et herlig 2010! Følger deg videre jeg:o)
PS! Før noen flotte bilder under her! Superkoselig både med anneks og utestue:o) Heldige deg!
Klem fra Solveig

josimo sa...

Ser vi liker mye av de samme plantene.

Har ikke kommet så langt i planleggingen ennå,men får ta meg selv i nakken snart.

Ønsker deg og din et
riktig Godt Nytt år

Laila sa...

Ønsker deg og dine et riktig godt nytt år.
Klem Laila