torsdag 2. april 2009

I år håper jeg..............

........å få plantet en Clematis Vitalba bak denne benken:


I år håper jeg å få plantet diverse roser og isop/lavendel foran hekken med junisøtmispel som går langs grusstien opp mot "postkassedøra".

I år håper jeg å få fylt ferdig dette bedet med stauder i alle varianter samt en del roser:


I år håper jeg at det blir enda mer frodig og fyldigere her rundt sitteplassen (stort sett hele bedet som går rundt sitteplassen ble plantet på nytt i fjor) og at italiensk clematis og slikt jeg ikke husker navnet på i farta skal dekke veggene rundt sitteplassen enda bedre:.....................caprifol heter det visst:


I år håper jeg at jeg får tid til å flytte noen av rosene som jeg plantet for langt frem mot steinveien og som desverre hadde kommet til å dekke veien etterhvert (dumme meg):


I år håper jeg å få gjort litt mer ut av bedet langs annekset, forhåpntligvis lage det litt større:


I år håper jeg at jeg får bønnestativet litt mer fyldigere ved at jeg planter enda flere ipomoea'r enn det har gjort tidligere, har nemlig ALDRI klart å få dekket det helt:

I år håper jeg å få forstørret dette bedet slik at det går videre forbi flaggstanga (som så vidt skimtes) og på langs vestover4foran blankmispelhekken jeg har plantet langs gjerdet som grenser mot naboen:


I år håper jeg å få dekket til denne veien med grus. Denne veien skal fortesette rundt forbi utedoen. Videre skal jeg også koble en grusvei til høyre på denne veien som skal gå inn i hagen og gå langs bedet jeg har lagt inn litt tidligere i dette innlegget (man ser utedoen bak bedet på bildet):


Og i år håper jegYat sambo får lagd det etterlengtede klesstativet jeg har ønsket meg i noen år og som skal plasseres på sørsiden av huset.
I ÅR HÅPER JEG AT NOEN AV MINE PLANER BLIR UTFØRT OG AT JEG IKKE BEGYNNER Å DULLE MED HELT ANDRE TING , MEN KJENNER JEG MEG RETT..........!!!! HAGING OG PLALEGGING HENGER IKK HELT SAMMEN LIKSOM!

6 kommentarer:

Linnemi sa...

Og om alt du håper å få gjort, og sikkert gjør med tiden, ikke blir gjort i år, så har du en praktfull hage å kose deg i. :)
Helt etter mitt hjerte!

Nina i Paradiset sa...

Min liste for i år er så lang at jeg enda ikke har turt å publisere den....
Du får ellers trøste deg med alt som allerede er gjort i hagen din! 90% av min er enten mosegrodd plen, endevendt jord og stein eller ugresskledt jungel!

Merethe sa...

Joda jeg kunne også satt opp en laang liste over ting jeg håper å få gjort i år... du har jo allerede en vakker hage. Men det blir likson alltid ting man har lyst å forbedre i en hage eller gjøre om litt osv. LYKKE TIL MED LISTEN DIN :)

IngunnBW sa...

I år håper jeg at du får gjort alt du håper å gjøre! Hagen din Lene, den er bare så sjarmerende og vakker. Gleder meg til å se mange blomsterrike bilder fra den gjennom hele sesongen!

Ha en flott helg!

Vivishagerom sa...

Ja, det må jeg si. Håper virkelig at du får gjort alt du ønsker, men fortvil ikke, du har jo neste sommer også.
Koselig å se bilder uten snø!

Hilsen fra landet sa...

Åååå, jeg tror du har den hagestilen jeg liker... Tror at du burde besøkt Helen Fredholm, er sikker på at du ville like den hagen! Vi var der med hagelaget i fjor sommer- det var en vidunderlig opplevelse vi levde lenge på. I år skal hun komme og holde kurs for oss! :-)