torsdag 1. januar 2009

Nytt år og nye muligheter!

GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN!

Det ble en rolig nyttårsfeiring på oss og det var bare oss tre. Ettersom Morten også skulle på jobb i dag la vi oss faktisk før midnatt, snakk om pensjonister! Men ingen fare, jeg våknet lett av smell og dunder så jeg måtte opp og kikke litt og jeg kunne se både raketter og bomber med og uten styrepinner fare opp i lufta. Ingen fare at folk har dårlig råd til tross for finanskrisa var min konklusjon. Jeg syntes det smalt mye mer nå enn før og ble nesten litt irritert. Jeg har vel ingen grunn til det men mulig det skyldtes lille Mossepusen vår som var ute. Joda, for vi skulle jo passe på å ha Mosse inne men rundt 20.30-tiden skulle han absolutt ut. Jeg tenkte at han sikkert bare kom til å være ute en liten stund for å gå på do, han er nemlig stort sett bare inne nå når det er så kaldt, var vel rundt 18 minus i går på det verste. Men neida, i går kom han selvfølgelig ikke inn selv om vi ropte på han aldri så mye. Til slutt måtte vi jo bare legge oss. Enda mer spennende var det om Martinus kom til å våkne. Men neida, han våknet ikke før en god stund etter at fyrverkeriet var over. I dag da sambo stod opp og skulle på jobb ble vi skikkelig glade, da stod Mosse utenfor og ville inn, så det hadde gått bra med han heldigvis. Ikke har han fått noe mèn etter fyrverkeriet og er ikke blitt skremt på noen måte....tøff katt!

Nyttårsforsetter? Njaa........er ikke så glad i det jeg, tar en dag av gangen og håper jeg får utført noen av planene jeg har. Litt sånt langt-ut-i-det-blå-forsett må være å gå ned 10 kg uten å måtte trene så mye, da min motivasjon til trening er like null-zero! Men når det begynner å bli litt lysere og varmere i været og min værsjukhet bebynner å avta er det mulig motivasjonen bygger seg opp igjen, dessuten så fort jeg begynner i hagen igjen blir det jo masse mosjon og glemme-å-spise-dager.
Mine litt mer reelle forsetter må være at jeg til sommeren skal få plantet hekk langs hele nedsiden av huset slik at hekken blir komplett, nå slutter den liksom i svingen. Ellers blir det å få utvidet bedet ved fuglehuset, kjøpe mer roser hos Bjørke..........tjaaa, stort sett få laget hagen enda mer frodig.....tett i tett med blomster og annet dill.

Vel, vel folkens, nå går det fort til hagegalskapen begynner å prege hverdagen igjen, jeg gleder meg som en unge. I går fikk jeg sådd stokkrosefrø og nå står de på badet og venter på å begynne å spire og så fort de gjør det må jeg få gjort i stand annekset slik at jeg får forvandlet det til planterom igjen. Fy flate som jeg gleder meg til å drive der og pusle og prikle planter...jupps!

Ønsker alle en god nyttårsdag!



9 kommentarer:

solfrid sa...

Katten vår gjemte seg bak sofaen, livredd. Noen glupinger hadde tatt med bikkja ut for å sende opp raketter, smartinger... Den pep og ulte seg gjennom lange minutter med smell. Jeg la meg ti; uggen i mage og kvalm. Men, soving ble det lite med - har aldri hørt verre smell. Rene bombingen disse batteriene. Ikke noe glad i raketter generelt..

Et godt nytt hageår til dere alle tre!! Klem Solfrid

Vivishagerom sa...

Det ble en del smell og pang på Lillehammer i natt ja. Sto i verandadøra sammen med sønnen og tittet utover. Kan nok være enig i at folk bruker masse penger på slik tull.
Ønsker deg og gutta dine ett kjempe flott nytt år. Håper stokkrosene spirer. KLEM

Mokki sa...

Godt nyttår! Det gikk heldigvis greit med rakettene her hos oss i år.. og nå er gøyene tilbake igjen fulle av selvtillit etter å ha overlevd "angrepet" :D

Helen sa...

Hei Lene og godt nyttår! Det er alltid hyggelig å lese innleggene dine. Vakker hvit amaryllis.

IngunnBW sa...

Det virket som om oppskytingen ble komprimert i år. Det varte i ca 20minutter med mye drønn og tordensmell. Vi har utsikt til Drøbak, der var det tydelig offentlig organisert oppskyting. Rakettene overgikk enhver forestilling om vakre formasjoner på himmelen. Nydelig å se på!

Jeg så at du har sådd stokkrosene dine alt Lene. Jeg kommer snart etter! Hvor lang tid tar det før de spirer på badegulvet? Bra det er noe som skal såes før annet, ellers hadde det blitt veldig ufremkommelig på badet.

Ja, nå er det bare å glede seg til og over tiden som kommer. Snart er det vår! Jeg gleder meg til disse to kaldeste månedene i året er omme. I mellomtiden får vi kose oss med frøene våre, det gjør nok januar og februar koseligere og lettere å komme gjennom. For meg som er 'førstereisgutt' blir det ekstra spennende :)

Så skjønn Amaryllis! Hvite blomster er nyyydelig :)

hajal. sa...

Her og var det mindre rakettar å sjå enn det som er vanleg. Katten vår låg roleg å sov på ei seng med det pågikk, men før om åra har han vore litt redd trur det var mest "hylarane" han reagerte på, dei var det fritt for her i år.

Godt nytt år til deg og dine!

Anonym sa...

Her var det også mye smell og bang, men kvelden gikk bra sett fra dyra sitt ståsted. Noe bjeffing fra Bonnie, men såpass måtte hun få bidra med:-)

Sender frø til deg rett over helga.

Anonym sa...

Til dere hageelskere. Ta en tur til Krukkegården i Ås kommune. Mellom Landbrukshøgskolen og Drøbak (fineste sted på jord) mellom oslo og Moss. Krukkegården er et paradis, hyggelig betjening, fantastisk plass, mye spennende og alt det fine de har ..... elu

Anonym sa...

Mellom Norges Landbrukshøgskole og badebyen Drøbak. Mellom Oslo og Moss. I vakre omgivelser, ved riksvei 152, ligger Treider - en av urgårdene i Ås. Her har det vært bosetting siden steinalderen. Arkeologene har funnet potteskår og smykker fra tidlig folkevandringstid og vikingetiden. Nå er det nye tider på Treider. Men potter og smykker driver vi med fortsatt...

Krukkegården ble etablert i 1989, nærmest som en spøk. Vi startet i det små. I dag liker vi og tro at vi har landets beste utvalg i hagekrukker. Vi har også mye annet spennende til hagen - som klatrebuer, stativer, fuglebad i både stein og keramikk. Blå katter, fuglen Dodo og keramikkfrosker som dessverre ikke bli til prinser.