mandag 6. oktober 2008

Sukkerdryss på blomstene


Jeg måtte ta med meg apparatet ut i dag tidlig for det var så vakkert i hagen med rimet som hadde lagt seg på blomstene, joda høsten har sin sjarm den også.

I dag har jeg faktisk fått gjort en del fornuftige ting mens Morten og Martinus har vært på cafè. Jeg fikk vasket badet skikkelig, malt på rommet til Martinus, stryket klær, vært å handlet og til slutt, vasket klær. Nå står det også en kjele med fårikål og koser seg på ovnen som vi skal kose oss med i morgen, for fårikål er alltid best oppatvarmet.

Ha en fin høstkveld alle sammen og det er så koselig at hagegal endelig er oppe igjen!

6 kommentarer:

Helen sa...

Hei Lene og takk for hyggelig hilsning på bloggen min! Så vakker høstcollage av hagebilder! Jeg har fulgt med på den gamle hagedagboka di og nå ser jeg at bloggen din utvikler seg til å bli like fin som hagen har blitt. Tusen takk for at du har linket meg som favorittside!

Lene fra Lillehammer sa...

Tusen takk Helen og selvfølgelig har jeg deg på favorittsidene, er stadig inne og ser på alle de vakre bildene dine og det fine du skriver. Man blir så utrolig motivert av bildene dine og boka di er også en stor favoritt som snart er blitt utslitt.

Britt Åse sa...

Gurimalla, det var aldeles nydelig! Så flink du er, Lene :-)
Lekre farger og fint på alle vis.

Vivishagerom sa...

Du er så flink til å få gjort unna masse husarbeid og flink til å lage og lagre mat. Jeg er like takknemlig hver gang jeg finner ferdigmat på butikken.
Kjempe fine bilder du har tatt.
Hvordan går det foresten med stokkrosene ?

Lene fra Lillehammer sa...

Takk for hyggelige kommentarer, det er så koselig.
Vivi, jeg er veldig usikker på stokkrosa men tiden får vise, du får beskjed ihvertfall. Jeg hadde tenkt å ta frø av stokkrose 'Appleblossom' men det ser ikke ut til at det blir noe der og heller ikke på den ferskenfargde tror jeg. Virker som det ikke er så lett med de som er fylte selv om den røde ikke er det.

IngunnBW sa...

Mmmm...så nydelig! Frostkledde blomster er vakkert. Og du har laget nydelige bildecollager, jeg likte den øverste spesielt godt. Hva heter stauden nederst til høyre i den øverste collagen? Denne har jeg vært på jakt etter i sommer uten å finne den. Orme-et-eller-annet tror jeg?