torsdag 16. oktober 2008

Kaoskontroll i annekset

Joda, for selv om det er forholdsvis rotete på planterommet i annekset har jeg sånn nogenlunde kontroll på sakene der. Til våren derimot kan det bli verre å ha kontroll da stort sett de fleste spirene skal stå der. Da vet jeg av erfaring av man må ha tunga rett i munnen, ihvertfall ettersom jeg i år skal så en del. Men jeg gleder meg jeg da. Nedenfor er bilde av annekset slik det er i dag, da kan man sånn nogenlunde se både gulv og bord, men til våren vil det vel bli borte under potter, jord og spirer. Uff, det ser som regel ikke ut der når jeg holder på med plantene altså, jord på gulvet og bøss og æsj....nesten så jeg må sette opp skilt utenfor døra: Fare for jordras!

Og ja, jeg har et stort bord til, bordet på bildet blir ikke stort nok.

I dag måtte jeg sende bestilling på frø til T&M på nytt, de hadde ikke registrert den, men nå er den i orden. Så da er det bare å vente, haster jo ikke så fælt da, men jeg vet at det tar forholdsvis lang tid før jeg får frø derfra og nå er det jo attpåtil høysesong så jeg får vel bare være tålmodig. Bare jeg får de før jul jeg så holder det.

I dag har jeg fått bestilt meg Ferax kontursag gjennom jobben, så nå skal jeg lage hylleknekter så flisa fyker, gleder meg jeg. Takk NinaS for at du inspirerte meg, håper jeg blir like flink som deg en dag! Nå gjenstår det å se hvor jeg kan ha et lite hobbyrom da, ikke har vi store huset og derfor ikke mange rom som jeg kan bruke, faktisk har vi ikke noen rom jeg kan bruke når jeg tenker etter så det blir vel kjelleren for meg, på vaskerommet. Jaja, er det så nøye. Når jeg kommer på det, det er to ting jeg skulle ønske var større hos oss; huset og hagen! Alt er så lite i huset, kun 2 soverom og bad i 2. etasje, altfor liten gang, altfor lite vindfang, altfor liten stue og altfor lite kjøkken....buhuuu..., men for å vri det over til det positive, dessto mindre å vaske og holde reint. Men fremtidsplanen vår er jo å bygge nytt inngangsparti og bygge på et nytt soverom i 2. etasje, så det blir vel bedre etterhvert en gang i fremtiden. Drømmer også å bygge på stua, å få den i vinkel. På nersiden av huset er det en balkong...hmm, er det det det heter når sitteplassen sitter fast på huset over bakken? Uff, nå føler jeg meg dum. Men ihvertfall, den bruker vi aldri og ikke liker jeg sånne opphøyde sittekasser heller så vi oppholder oss kun på øversiden av huset. Så da kunne jeg heller tenkt å få den fjernet og bygge ut stua der istedet. Jeg har heller ikke konsentrert meg om å plante noe der heller, nersiden er rett og slett et forglemt område på tomta hvor til og med lupiner får stå i ro, så der må noe gjøres. Men en plan har jeg der til neste år og det er å få plantet hekk, hekken avsluttes nemlig i svingen ned til nersiden.

Vel, dette ble mye bla-bla-bla!
I morgen har jeg og mamsen tenkt oss en tur på IKEA, må se om jeg finner noe spennende å kjøpe der. Det var da pokker så mye Visa-kortet mitt blir brukt nå som jeg har permisjon altså, det skal være sikkert og visst. Men jeg synes det er ok å ta seg en tur dit før det blir snø og usælt føre.

Ok, ønsker alle en fin kveld, nå skal jeg bare slappe, kose meg med Scrack Griss så til og med naboen kjenner jeg har spist hvitløk, surfe og se på tv for sambo jobber døgn og Martinus har lagt seg!

1 kommentar:

Nina i Paradiset sa...

He he...
Det er bra jeg kan brukes til noe! ;)
Lo bra her, da jeg leste om de to tingene du ønsket deg større! Det samme tenkte jeg da jeg bodde i Trøndelag!
Her, derimot har jeg større hus, stue, gang (ikke minst! -den i Orkdalen var utrolig trang!) Større vaskerom, og spiskammers, flere bad og dobbelt så mange soverom! (blir 6 når vi er ferdig) Større mann har jeg også, og jeg mener først og fremst i høyden... ;)
Bilen er mindre da, men jeg har også den gamle da, selv om den i skrivende stund står på bukker.
Det jeg savner mest er vel en større veranda, eller en uteplass, men det blir til neste år!

Klem fra gulvleggeren.