fredag 10. oktober 2008

Falt for frøfristelsen

Jeg skulle egentlig ikke kjøpe mer frø men jeg klarte ikke å la være. Egentlig skyldtes det at jeg måtte få tak i frø av legestokkrose og stokkrose 'Appleblossom'. Begge har jeg hatt i sommer men jeg har ikke klart å ta frø av noen av de. Men å bare bestille det man har bestemt på forhånd går som regel ikke så det ble noen til da. Denne gangen gikk bestillingen til Primafrø i Danmark og følgende frø bestilte jeg:

Nå mangler det kun en type frø som jeg håper noen vil bytte med meg på Hagegal, det er stokkrose 'Appleblossom'. Den blomstret så fint i sommer men det ser ut som det blir dårlig med frø. Jeg vet T&M har den men jeg synes det blir litt dumt å bare bestille den. Mulig jeg stikker innom Solfang etterpå, tror de har den der og dessuten har de en annen jeg også må ha når jeg tenker etter.

I dag har været vært elendig så jeg har drevet på barnerommet og pusset og malt mens Morten og Martinus har vært på cafè. Ellers kan jeg vel ikke si jeg har gjort så mye mer. Forresten, som jeg skrev i forrige innlegg tror jeg det var, ymtet jeg frampå at jeg hadde så lyst til å lære meg litt håndarbeid. Vel, jeg fant ihvertfall et gammelt putevar og der holder jeg nå på å sy et monogram (bokstaven L med et rose og noen blad) skal det forestille....hahaha! Vel, morsomt å prøve og jeg skal nok ikke gi meg. Jeg er da litt stolt, ikke verst til å være første gang?! Husker at slik var det med hardangersømmen også, første forsøkene gikk ikke så veldig bra men plutselig så satt det i fingra. Legger ved et lite bilde av mitt nåværende håndarbeid. Jeg må også si at her har jeg kun brukt hvit tråd som jeg bruker når jeg syr haranger ettersom jeg ikke hadde noe annet, men neste gang skal jeg forsøke med kanskje at rosa er lysrosa eller noe slikt, vi får se. Jeg gir meg ikke ihvertfall!

Ha en strålende kveld allemann!

1 kommentar:

IngunnBW sa...

Det er aldri langt fra tanke til handling hos deg Lene :) Kjempesøtt monogram - det er slike små detaljer som gjør st helheten blir personlig og nær. Veldig moro å se hva andre pusler med når utelivet avtar