torsdag 13. mars 2014

Ipomoea i jorda!

I tillegg til at jeg har fått unna litt krims på kjøkkenet, som også kan defineres som støvsamlere, har jeg også fått sådd ipomoea ‘milky way’. Så nå satser jeg på at det blir full spiring på disse. Jeg sår frøene i melkekartonger som jeg skjærer av toppen på, lager noen hull i bunnen og fyller på med vanlig blomsterjord i bunnen og resterende med kaktus-/såjord. Dekker til med “fruktpose” på toppen med noen hull i. Det er også veldig lurt å sette en lang pinne i midten med en gang slik at man ikke risikerer å ødelegge røttene når de etableres.

002

005 007

2 kommentarer:

Linda sa...

MIne ipomea ble sådd her om dagen og de har allerede spirt, herlig:) Lykke til med dine:)

Furulunden sa...

Da er jo meget ordnet... Så er det litt venting og så det flotte resultatet utover sommeren. Hurrra for våren!!