søndag 11. august 2013

Pelliser

Pelliser holder seg, uten tvil, flottest innendørs, det synes ihvertfall jeg. Jeg synes både blad og blomster blir for “grelle” når de står ute. Nå har jeg ikke så mange pelliser som jeg har hatt tidligere, og jeg synes noen få for holde. Noen av pellisene har jeg i lysthuset og jeg synes de er så flotte der de står i vinduskarmen og på bordet…

001

002

Den varigerte pellisen fikk jeg som stikling av Helen Fredholm i fjor sommer. Flott er den synes jeg…

003

004 005

Erteblomster lukter så godt nå. Men til neste år kommer jeg nok ikke til å bestille så mye som jeg ellers har gjort. Det er rett og slett ikke plass til så mange lenger og mange av de jeg plantet i år har rett og slett blitt borte under andre stauder.

007 008

Selv om jeg har fått tatt et tak i hagen i dag, trekkes jeg heller inn. Føler jeg er klar for å drive inne igjen jeg med litt maling og andre småsyssler. Skapdørene på kjøkkenet skal ihvertfall få et malingsstrøk om ikke så altfor lenge og samme med de resterende vinduene som jeg har igjen å male. Blæææ, både tak på kjøkken og stue må også males. Så det ser ut til at det blir nok å gjøre inne i høst/vinter også.

046

Og ser man på gulvet på stuen, trenger også dette et nytt strøk. Men det blir ikke i år.

Ellers må jeg legge ved et par filmsnutter jeg tok av Martinus i dag. Den viser en gutt som både er glad i å danse og synge. Morten vil nok si at han ikke har arvet sangstemmen etter sin mamma.

Danse-Martinus!

Ja vi elsker……nesten ihvertfall!

5 kommentarer:

Fjordheim sa...

Huff ja, her er det også mye som
må ha et malestrøk. Får se hva en
får tatt fremover.
Er mye koseligere å pynte med
blomster enn å male :)
Men må en så må en.
Flotte pelargoniaer du har. Jeg
syns det er vanskelig å få de
fine inne, Sikkert fordi jeg ikke
er flink nok til å vanne:)
Men ute går det mye bedre.
Der blir plantene mine store og
kraftige.
Herlige danseløve og sanger du har.
De er jo så søte disse små.
Ønsker deg ei herlig ny augustuke :)

toves sammensurium sa...

Herlighet tenker jeg og sitter og måper over din nyyydelige hagestue...og så plutselig ser jeg du og jeg har samme bakgrunn på bloggen :)
Må bare rose deg for din eksepsjonelt gode smak!!! ;)
Toveklem:)

ingridn sa...

Du har nok en flott hage Lene, og et nydelig hus, men for en sønn du har!. Å synge ja vi elsker, nesten prikkfritt når man ikke er større, er litt av en bragd. Hurra for Martinus. Det er mange voksne som ikke kan teksten på nasjonalsangen vår. Jeg er imponert.
Håper nå du vil kose deg i hagen ei tid fremdeles. Det er nå vel ikke vinter enda får vi tro, og hagen din er vakker.

ingridn sa...

Du har nok en flott hage Lene, og et nydelig hus, men for en sønn du har!. Å synge ja vi elsker, nesten prikkfritt når man ikke er større, er litt av en bragd. Hurra for Martinus. Det er mange voksne som ikke kan teksten på nasjonalsangen vår. Jeg er imponert.
Håper nå du vil kose deg i hagen ei tid fremdeles. Det er nå vel ikke vinter enda får vi tro, og hagen din er vakker.

frøkenFilur sa...

Jeg synes du har en flott hage jeg.Ugress og annet "rart" kommer enten man vil el ei:)

Pellisene er sååå fine .

Tina;)