fredag 5. juli 2013

Hekkestuss

I går kveld fant vi frem hekkesaksa og fikk klippet flere av hekkene. Det ble så mye bedre og også en mulighet til å få kommet seg frem i hagen.

Skjærsminen bak den hvite sittegruppa ble stusset skikkelig og bedene under kom bedre frem…

008

Amerikahagetornen fikk også stusset seg. Den kan man så vidt skimte til venstre på bildet ovenfor.

009

Her har også Morten fått gravdt vekk grusen og min gamle steinvei dukket frem igjen. Men her skal det legges pukk.

054

Spireahekken fikk også en liten stuss…

014

Hagen ser så mye bedre ut når hekkene blir klippet synes jeg…

020

Vi har hatt et alldeles strååålende vær i dag og vi har fått tatt et skikkelig skippertak i hagen, med god hjelp fra svigers. Jeg har også fått ryddet og klippet steinveien oppi hagen og sitteplassen likeså…

011 012

Nå er det sommer, ingen tvil om det!

039 036

040

Jeg har også fått malt espalieren, drittjobb rett og slett. Egentlig burde jeg ha på et strøk til, men det tar jeg til neste år. Nå måtte den stakkars clematisen få lov til å klatre, den har nesten bitt etter meg i ren forargelse fordi jeg har holdt den unna espalieren. Go ahead baby…

005 006

Årets første norske jordbær ble inntatt i dag…yummi…

004

Ellers begynner hagen å bli bra nå synes jeg…

019 023
026 028
031 038
048 056

015

032

035

034 055

059

051

Så et lite kakeforslag og et godt tips dersom du lager DENNE trippelkaken. Stek den MYE lenger enn det som står i oppskriften. Det står også at kaken skal stekes i langpanne(?), men jeg brukte nå rundt form. Jeg stekte min i 40 minutter og kaken ble ikke godt nok stekt. Den ble derfor nærmest inntatt halvfrossen. Dog veldig god i smak; sjokolade, vanilje og frisk bringebær!

001

4 kommentarer:

Sommerhuset i bakken sa...

Vi stusset også hekken i dag - og må si den så myyye bedre ut etter noen runder med hekkesaksa ;-)

For en utrolig vakker hage dere har. Den så helt fantastisk ut. Sååå fin!

Ha en riktig god kveld!

Hulda sa...

Så fint det ser ut i hagen deres. Mange fine steder å sitte, fine stier, blomster, lysthus og benker. Ren idyll. :) Har også et hageinnlegg, om du vil se.

Monica fra Koseleg sa...

Hei! Herlige bilder frå hagen nok ein gang. Spennande og innholdsrik hage med mange "rom"- hadde vore artig å sjå ein hageplan/ skisse over rominndelinga- hint-hint ;-)
Ønsker deg ei super helg og takk for "hagevandringa"- eg har kosa meg!

Fossestua sa...

Alldeles nydelig hage du har! Koser meg alltid med bildene du legger ut fra den :). Den spireahekken så tett å fin ut....hviken type spirea er det, og sprer den seg veldig med rotskudd?