søndag 10. februar 2013

Speil, speil på veggen der…..

…hvem er vakrest i landet her? Ja ikke er det undertegnede så en liten forandring er blitt gjort i stua. Men grunnen til at dette skjedde var at et annet prosjekt, jeg nå har utsatt i over et år, har startet. For det er med meg, som også sikkert med mange andre, at når jeg begynner med et prosjekt, ender det ofte opp med litt flere prosjekter. Jo, hva har jeg begynt med? Blæææ……å fortsette med å male dørene inne. Dumme meg (som selvsagt ikke er det lenger) brukte eggehvit som hvitmaling. Jupps, med tiden blir den VELDIG gul, ikke vakkert for å si det slik. Det skal sies at dette er nest siste dør da, så så veldig mye gjenstår ikke (heldigvis)før jeg er ferdig med alle 8 dørene.

037 

Her har jeg kun hatt på et strøk med grunning da. Ååå, skal bli herlig å få vekk de stygge messingdørvriderne og erstatte de med sorte, lik døren man ser i bakgrunnen.

Overskriften hinter frem på mitt andre prosjekt i dag. Vi har nemlig hatt et svært Skeidar-speil i stua. Joda, den “forstørret” jo stua, men jeg kan ikke si at noen av oss brukte det så mye, spesielt flott kan jeg heller ikke si at det var; ikke shabby nok i mine øyne ihvertfall. Jupps, time for changes…

Før…

038

Etter…

039

040 041

Hylla lagde jeg vel for et par år siden. Egentlig godt fornøyd med den, men den har vært litt bortgjemt i.o.m at det har vært på veggen på annkset. Men nå føler jeg at den var fått en verdig plass. Under har jeg som dere ser, et gammelt speil og et gammelt vindu. Speilet kjøpte jeg på antikkmessen sist og er så flott.

045 042

Speil-glasset har en sånn “ujevn” overflate og et godt bevis på at det er gammelt. Jeg hadde egentlig tenkt å male ramma, men jeg synes egentlig det er stilig som det er.

Vinduet har jeg tenkt å feste litt bilder og stæsj med tiden…time will show!

Morsdag og fastelaven. Joda, jeg fikk bakt masse boller i går og vi tyvstartet med fastelavensboller da. Hmm, yummi, det er så godt. Fyller med masse mandelmasse og krem tilsatt masse vaniljesukker og litt sukker. Vil også tro det kunne ha blitt veldig godt med 50/50 krem og vaniljekrem. Liten dæsj med melis på toppen selvsagt og så er det bare å nyte…

013

Morsdag……

036

…kokte meg kaffe og fant noen oreokjeks i skapet. Morten lå og sov og Martinus spilte Batman lego. Nei, handelstanden tjener ikke penger på morsdagsfeiring her.

Ønsker alle en strålende søndag!

8 kommentarer:

Hulda sa...

Så flott som det ble! Stor forandring når det lille speilet og vinduet kom opp. Hyllen gjorde seg også godt der over sofaen. :) Du har hatt litt av en jobb med å male alle dørene. Men, fint ble det. :)

Underberget sa...

Så flink du er med å male dører! Det er en jobb jeg ikke har hatt ork til å starte med her hos oss. Har Tre dører som absolutt må males, forhåpentligvis smitter iveren din over på meg så jeg får gjort det i garasjen til våren...

Og så må jeg gi det et STORT kompliment for den fine forandringen i stua! Ble SÅÅÅ lekkert med hylla og all den nye pynten! Lunt og koselig:-)

Ønsker deg en fortsatt fin morsdag og kos deg med de deilige bollene!
Klem fra Berit

Bestemors hus sa...

Det ble virkelig flott når du tok bort speilet, selv om speilet i seg selv var fint...du finner nok en mer brukbar plass for det, tenker jeg:)Likte veldig godt det lille speilet ditt, så ikke mal det.....

Fossestua sa...

For en forandring! Ble rålekkert! Om jeg får lov, kan jeg låne før/etterbildene dine å vise de frem på facebooksiden til bloggen min? Legger selvsagt ved linken til bloggen din da :). Ps. Selvsagt helt i orden om du ikke har lyst :).
Klem fra Lise

loftkroken sa...

Dette ble kjempefint :):)Du må ikke male speilet, så fint slik det er ♡♡Elsker gamle vinduer og elsker stilen din ♡Du har sansen :):)

God helg kjære du ♡

Klemmis Bente

Laila sa...

Kjære kjære Lene, nå har jeg et spørsmål.
Min vannkoker er i ferd med å takke for seg. Og da har jeg jo sett din, wow, men hvor finner man en sånn og hvilket merke er det.
Håper du tar det som et kompliment for din smak, jeg vil ha en sånn. He he
Klem Laila

Solveig sa...

Så vakkert hjem du har! Gjennomført i stilen og med amnge koselige detaljer! Jeg maler også dører. En kjedelig jobb, men jammen har det en del å si for helhetsinntrykket!
Så koselig det ble i stua med vinduet på veggen! Gøy med forandring;o)))
Ønsker deg en strålende dag!
Klem fra Solveig

Anonym sa...

Såå nydelig,elsker stuen din og sansen din for interiør er unik. :))
Fin dag til deg.
Klem Mette.