søndag 28. oktober 2012

Godbiter fra Vikingskipet!

Jeg var der fra det åpnet kl. 10 og frem til ca. 13. Jeg starter alltid med å gå en hastetur til de ulike bodene for å se om det er noe jeg bare MÅ ha og som jeg ellers kan risikere kan ha blitt solgt før jeg får somlet meg til å kjøpe det selv. Men på hasteturen fant jeg kun èn sak og det var et lite bord, eller som selger kalte det; vaskestol.

007

Denne ga jeg 400 kroner for, en grei pris synes jeg. Denne er blitt bytta ut med det lille bordet fra Skeidar som stod plassert mellom sofaene.

008

En gammel trakt kjøpte jeg også, flott å bruke som pyntegjenstand eller lampeskjerm.

003

En flott og svær potte fra Egersund fikk jeg også tak i til den nette sum av kr. 50. Herlig kremhvit farge. Denne har jeg plassert på spisestuebordet og satt en corokia oppi.

016 

En del putetrekk, kjøkkenhåndkle og overlaken med mellomverk ble også med.

006 017

Putetrekkene skal jeg bruke som kjøkkenkapper og nedenfor er et bilde som viser sånn ca hvordan det blir…

011

Overlaknene skal bli kapper til stua og jeg har allerede hengt opp det ene. Første bildet tok jeg i går kveld.

028 003

002

010

Legg merke til at jeg har festet gardinstengene nesten helt opp til taklisten, det får vinduet til å virke større.

Vel, jeg er ikke helt ferdig enda, det ble med litt mer.

Et par gamle speil blant annet. Det ene er så flott og det tror jeg er nøyaktig samme type som jeg kjøpte i fjor. Speilet er gørgammelt, det ser man på selve speilet (litt ujevnt glass på en måte).

Jeg ga 400 kroner for begge to…

002

Et lite, rundt sølvfat, litt usikker på om det er sølvplett jeg…

004

Og til slutt et dukteppe som kostet kun kr. 50…

001

I dag har jeg vært skikkelig flink. Jeg har fått ryddet i masse skap og skuffer og resultatet er et par sekker med skrot som skal kastes. Å, er så herlig å få ryddet, vasket og kastet litt brask. Så når jeg er ferdig med dagens blogginnlegg skal jeg fortsette videre. I går var Martinus så flink med å “pusse” speilet på badet, så det var nok han som ga meg inspirasjon til å ta et skikkelig tak.

010 013
011 012

Ønsker alle en fortsatt fin søndag! Håper alle har husket å stille klokken da!

3 kommentarer:

Laila sa...

Ja, her har du fått tak i mye fint. Egersundbollen som er et skikkelig kupp, har jeg maken til etter min mormor.
Fatet/brettet har jeg også maken til, er nok ikke edle metaller, men skikkelig dekorativt og anvendelig er det.
Flink gutt som hjelper til, goingen.
Ha en fortsatt fin søndag, klem Laila

bestemorshus sa...

Åhhh så mye lekkert du har fått tak i til en rimelig penge....jeg skulle gjerne ha vært der jeg også, men bor litt langt unna...50 mil på dette føret frister ikke...ha en fin kveld...

mirjamsdrøm sa...

Så mye fint du har kjøpt!!!
Jeg skulle gjerne tatt med meg hjem akkurat de samme tingene :)
Fint du har ordnet og pyntet!
Liker hjemmet ditt veldig godt;)
Herlig ny uke ønskes deg!
Klem klem