onsdag 29. juni 2011

Flere farger i hagen

I dag har vi hatt et alldeles superdeilig vær, temperaturen lå på ca. 27 varme og da er det liksom VELDIG kult å jobbe inne....NOT! Men nå er det bare 2 dager til ferien starter og da blir jo selvfølgelig været ENDA bedre (håpe-håpe). Men hver dag er det like spennende å komme hjem fra jobb og se om det har skjedd nye ting i hagen og joda, blomstene skuffer ikke de. Nedenfor er noen bilder tatt i kveld. Tror jeg må investere i nytt kamera, bildene blir så uklare. Tror Martinus har knotet litt for mye med det.



Bak det hvite gjerdet er det en hekk med skjærsmin. Superflott og lukter sinsykt godt. Jeg ser det er like før den begynner å blomstre.




Smalballblomst, så og si den eneste stauden i hagen i gultone.




Rosene blomstrer om i hverandre.


Stormarikåpe er en flott plante men som frør seg så altfor mye og helst der jeg ikke vil ha de, så derfor har jeg fjernet mange av de som jeg hadde som kantplante langs bedene.





Lavatera Trimestris 'Pink Blush'. Denne sådde jeg i våres og ble utrolig søt. Hadde en type av denne for noen år siden men de ble for ceriserosa for meg, men denne passet helt perfekt i min "rosa" hage.


Storstjerneskjerm. Også en flott staude som sprer seg som hakka møkk. Denne har jeg flere typer av, både hvit, rosa, mørk rosa og mørk burgunder.






Årets nye rose i hagen, balldronningen.


En del av storkenebbene i hagen holder fortsatt koken og nye er på vei til å springe ut. Herlig!!!


Akeleiefrøstjerne er flott da og disse her er blitt høyere enn meg.


Dette er en eller annen knautia. Tror det er fra en frøtype som heter watercolors som jeg sådde for mange år siden og som sansynligvis har frøsådd seg selv. Søte så disse skal få stå.


Nok en akeleiefrøstjerne og skogsskjeggen står og prader foran og synger på siste vers.


Litt klokker og litt artemisia. Denne heter artemisia ludoviciana og ble sådd for en del år siden. Flott men den tar lett bort plassen til andre stauder så disse må jeg luke titt og ofte slik at de ikke tar helt overhånd.


Takk for at du tittet innom!

4 kommentarer:

http://www.ninasskatter.blogspot.no sa...

Så utrolig fint dere har det-sjaaalu-
Skikkelig fine bilder:)
Klem Nina

Snuffeldyret sa...

Så frodig og flott!
Om du skulle få frøplanter av den hvite Akeleiefrøstjerna kan jeg godt hjelpe deg å bli kvitt en... ;-) Den var smaskens!

Linecas have sa...

Åh! Her var det mye fint nå.
Leste kommenteren din hehe. Skjøre brukte mosen til å bygge rede med. ;-)
Balldronningen hvor har du fått tak i henne? Jeg forsøkte å ta henne med meg når jeg flyttet men det gikk ikke og jeg savner henne veldig fordi hun er et fantastisk skue.
Veldig mye flott i hagen din Lene.
LineCathrin

Ingvild sa...

Kjempenydelig i hagen din nå! Her er det mye som nettopp er avblomstret, mens blålilla storkenebb blomstrer for fullt.