søndag 18. april 2010

Siste frøsådd i år

I helgen har jeg fått sådd alle erteblomstfrøene mine som jeg bestilte fra English Sweet Peas. Anbefaler dette firmaet for de var utrolig raske med levering. I tillegg til frøene derfra hadde jeg også en pakke med typen Chatsworth som jeg også måtte få i jorda. Ipomoea har jeg også fått sådd, de skal mamsen ha, men mulig jeg skal ha noen selv også, 7 kartonger ble det. Har plassert alle melkekartongene på lysthuset da det er forholdsvis varmt.

På fredag kjøpte jeg meg også et lite oliventre til, syntes det var så stilig og enda stiligere var kurven jeg kjøpte som jeg satte oliventreet i. Tror denne skal få plass på lysthuset i sommer.

Ellers har jeg fått heklet 1/3 av lappeteppet. Går så utrolig mye raskere når man slipper å sitte å feste trådene etterpå. 12 rekker skal jeg ha og dersom jeg jobber effektivt blir jeg kanskje ferdig i løpet av sommeren.


Været har vært greit i helgen (med unntak av i dag da det kom litt snø igjen) så Morten har fått lagd sandkasse til trøllgutten og jeg har fått luket 5 bed. Joda, det er mer å ta av så det er greit å begynne nå.

Ha en strålende dag alle mann, her har solen så vidt begynt å titte frem!

5 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Oliventre er spennende og det blir bra i det nye lysthuset. Det var ikke så lenge denne sola skulle skinne på oss i dag. Nå snør det skikkelig igjen og jeg måtte bare kaste fra meg hagesaks og rive og gå inn igjen.
Helt sikker på at det skinner opp igjen i morgen når vi skal på jobb igjen.
Ønsker deg en fin uke.

Fru Strøms Kvardagspussel sa...

Flott teppe du hekler i oldemorsruter. Skikkelig sommerfarger ☺ Kurven var fin og passer nok godt ute når det blir sommer. Klem fra fru Strøm

IngunnBW sa...

For et skjønt oliventre, kurven passet kjempefint til det :) Har dere innviet lysthuset enda? Gleder meg til mange bilder av det fremover, hint hint :)

Jeg sår mine erteblomster rett ut i år jeg, det er nesten for fullt av frøplanter som det er nå.

Teppet ditt bli så fint!
Klem

Elisabeth sa...

Grattis med oliventre, det skal jeg også anskaffe meg iår. Lekker kurv også, den passet kjempegodt til treet.
Og teppe ditt, ja det blir så vakkert, det er ikke mere å si om den saken!

Simones Country Home sa...

Hei på deg.

For en flott blogg du har! Deg vil jeg følge mer. ;o)

Ha en fin mandag.

Klem Simone :o)