torsdag 19. februar 2009

Priklepermisjon!

Ja da blir jeg permitert jeg også som så mange andre pga den finansielle krisen. Nå har jeg jo fødselspermisjon frem til 16. april men etter det blir jeg permitert. Jeg var helt forberedt på at det måtte komme men økonomisk vil jeg ikke komme noe dårligere ut av det selv om jeg skulle ha jobbet. Så det positive med å bli permitert er at vi da ikke behøver å ha Martinus i barnehage (synes han er litt for liten enda), jeg får masse tid til å drive med spirer og haging (måtte nesten ha permitert meg av den grunn...hehe), jeg får mer tid sammen med Martinus, Morten får middag hver dag (haha), jeg får nytet sommeren fult ut i år i forhold til i fjor......tjaaa det er sikkert masse andre ting også men som jeg ikke kommer på i farta. Det negative er vel at jeg blir litt mer asosial.....på grensen til å bli eremitt (selv om jeg ikke har tenkt å dyrke Gud, heller noe mer ala en huleboer selv om jeg helst vil bli å finne med baken i været og nesa halvt gravd ned i jorda). Jeg vil nok sjelden bli å se i finstas og kleskjøp blir det lite av. Jeg vil nok kun vanke rundt i en altfor slitt treningsbukse og en tilhørende altfor stor hettegenser. Men who cares? Kanskje jeg rett og slett skulle ta meg en tur på Felleskjøpet å kjøpe meg kjeledress. Uff nei nå babler jeg fælt om alt mulig dumt, har priklet litt for mye i kveld. Hmm eremitt, er ikke det et dyr a?

Jeg lurer på om jeg ser veldig fattig og stusselig ut jeg??? Da jeg var på Felleskjøpet for noen dager siden fikk jeg en sekk med såjord helt gratis fordi den var tapet og i dag var jeg hos en blomsterbutikk og der fikk jeg noen utrolig flotte blomsterpotter for kun 25 kroner stykket.......OG DE VAR I SINK. Sånt liker jeg. Og jeg som gav 65 kroner stykket for noen sinkpotter for en liten stund siden som bare var halvparten så store og halvparten så fine.

Disse her hadde de riktignok brukt som utstillingspotter og hadde derfor ikke noen pris, men det gjorde da ingenting så Lene vanket ut blid og fornøyd med kjøpet...........og ja, jeg kjøpte 3 stykker, tror heller ikke de hadde igjen flere (hos Oasen var forresten dette).

Ellers har det snødd som pokker igjen og jeg er LEEEEEEEEEEEEEEEEEIIIII! Nedenfor er et bilde som jeg tok for noen dager siden men mer snø har kommet etter det.


Pga. stor avling i år kom det en jeg jobber sammen med tidligere i kveld. Da hadde han med seg to nye lysarmaturer og 4 splitter nye fiskeisoporkasser...........og jupp, flere sånne kasser kunne han skaffe. Så er det noe sak? Da blir det mer plass til priklepottene mine og enda mer lys. Nå har jeg to lysarmaturer samt et plantelys men jammen skal jeg si de to nye amraturene kommer godt med snart.

Nei nå skal det hekles igjen slik at jeg når målet mitt denne uka, dessuten er det "Det spøker" på kanal Fem kl.23. Sånt liker vi og det er bare sinnsykt spennende.

Ha en fortsatt god kveld!

Unnskyld mine dårlig formulerte og usammenhengende setninger på dette innlegget men jeg er visst litt sliten og jeg har bare touchet ned det jeg følte akkurat nå. Men jeg håper noe av det er litt forståelig!

Forresten Vivi........jeg var sååååååååååååååå nær å få helt hetta da jeg var inne hos Pionhagen og fristelsen var på vei til å ta overhånd. Jeg var sååååååååå nær og begynne å sette opp liste. Men det som reddet meg var:

  1. DET VAR SÅ ALTOR SENT PÅ KVELDEN DA JEG VAR INNE DER
  2. LISTENE OVER PIONENE VAR SÅ ALTFOR LANGE
  3. MIN ØKONOMISKE FORNUFT TOK OVERHÅND

4 kommentarer:

Merethe sa...

Du greier iallefall å se de positive tingene ved å være hjemme. :) Det ordner seg alltis for snille jenter... klem

IngunnBW sa...

Gratulerer med permisjon! Så herlig at du fortsatt kan være hjemme hos Martinus og alle plantebarna dine :)

Nei, du sier ikke det altså? Du er lei sne? ;) Vi er mange antisne'ere nå, så når skal værgudene høre? Her laver det ned fortsatt, og jeg må ut å måke i dag igjen. Men det er meldt 8 varmegrader søndag og sol! :) Skal måke meg en plass på verandaen også tror jeg. Må uansett dit og måke langs huskanten så det ikke renner vann ned luftelukene i kjellerleiligheten når snesmeltingen tar til.

Så flott med mer lys i annekset, da får nok alle spirene dine det godt :)

Ha en flott helg Lene!

Anonym sa...

Så flott at du klarer å se positivt på permisjonen! Det er deilig å være hjemme så lenge det er det man har lyst til og økonomi til! KOs deg med småplantene dine!

Vivishagerom sa...

Så fornuftig som du er da, Lene. Pionhagen sender frem til 14.april så det er ikke forsent enda. Jeg og min hagegale venninne har da bestilt både fra Pionhagen og Hageglede, så her blir det blomstring om noen år.
Det er jo bra at du får bedre tid til å prikling, jord, planter og hage nå som du er permitert. Da har du snart ingen unnskyldning for å ikke komme over brua til meg en gang til våren. Jeg tar imot hagevenner med eller uten hettegenser. Kjeledress fra Felleskjøpet hørtes veldig OK ut, jeg ønsker meg foresten en slik svart arbeidsbukse, som gubben bruker, med mange store lommer foran. Du kan godt stå med rompa i været i hagen min også, og da får du kaffe attåt.
Snakkes! Klem