torsdag 5. februar 2009

Har fått priklet litt i dag og jeg!

Stod opp 06.30 i dag mens både samboer og prinsen fremdeles sov, så da fikk jeg stappet i meg ei brødskive, kokt meg cappuccino og deretter bar det opp i annekset. Så i dag har jeg fått priklet følgende:

Etter dagens foreløpige prikling ble det snøskuffing på meg, men det gikk helt greit for så altfor mye hadde det ikke kommet i løpet av natta. Nå har det sluttet å snø og nå kommer det jo SELVFØLGELIG ikke mer.

Ja, da er kl. 15 og jeg har hatt nok en økt på annekset. Følgende ble priklet:

  • Paradisea Lilliastrum
  • Veronica Longifolia
  • Kornblå ridderspore
  • Og sist men ikke minst bet jeg tenna sammen da jeg bestemte meg for å prikle hele tua med Hysopus Officinalis , hele 132 spirer ble det og det ser derfor ut til at dette blir en potensiell bytteplante (2 har allerede meldt sin interesse). Jeg kommer til å bruke mange selv i hagen da jeg har tenkt å kante hele det ene svære bedet ved utedassen med nettopp denne. Så jeg vil tro det går med et ti-tall der.

7 kommentarer:

Rekkehuset sa...

Oj, du er jammen godt i gang med sommerforberedelsene skjønner jeg! Det annekset ditt ser ut som et flott rom:-)
Så flink du er som har begynt på hekleteppet! Sikkert lurt å sette seg mål for at det skal bli ferdig en gang - jeg gleder meg til å se bilder!!
Hjertelig hilsen Hanne.

Vivishagerom sa...

Lene du lider av en sykdom, som jeg er redd det er vanskelig å kurrere. Hagegalskap - heter den, og det typiske sykdomstegn er tidlig opp for å prikle. Skal jammen si du har energi.
Joda, du skjønte hva jeg mente. Kan godt ta noen jeg, for de var veldig fine.
Håper jeg får noen som du vil ha, for jeg tror kanskje ikke du har lyst på stokkroser ?

Lene fra Lillehammer sa...

Nei, stokkroser har jeg mer enn nok av, men jeg skal ikke ha noe tilbake, fått så mye av deg tidligere jeg Vivi.

Hanne: jo annekset er jeg kjempeglad i selv om det egentlig er Mossepus sitt rom, men jeg har fått lov til å drive der av og til vettu.

Anonym sa...

Opp kl 6.30 og begynne å prikle?:-O
Da er en Hagegal med stor H. Tror ikke jeg hadde sett forskjell på priklepinne og plantespade jeg så tidlig på morran:-). Men så er jeg skikkelig B-menneske også da.

IngunnBW sa...

Ååå.. så flott du har det i annekset! Nå går det virkelig for seg der inne ja. Så flott det er der inne. Skjønner godt at du koser deg der! Herlig med prikleiveren din :

Det store bedet kommer til å bli nydelig med Hysopus bølgende langs kanten.

I går fikk jeg omsider kjøpt plantejord, så nå skal jeg endelig få priklet stokkrosene. De andre venter jeg med til de er blitt litt større og har fått et ekte bladpar.

IngunnBW sa...

Å, fy fillern...jeg bøyer meg i støvet for deg Lene! 132 Hysopus som er priklet PLUSS alt det andre. Jeg har priklet 28 stokkroser nå og ryggen er helt AV! Nå gjør jeg det nok fryktelig tungvint og er klønete fordi jeg ikke har noen rutine i å prikle, det er jo første gangen. Men allikevel...

Og før jeg ble ferdig var jeg tom for Atamon. Jeg skjønner jo nå at det går unna! De har bare 17 igjen i butikken jeg kjøper det i, og jeg håper sønnen kan plukke dem opp for meg når han er ute i dag. Jeg bestilte like godt 2 esker jeg. De få jeg sendte deg holdt nok ikke lenge nei. Men nå blir det mer å ta av, hvor mange poser trenger du?

132 prikleplanter + + + +...jeg får dånedimpen...

Lene fra Lillehammer sa...

Haha, joda Ninni, har man først begynt går det helt greit altså, men har man priklet så mange spirer og noen til er det det første du ser når du lukker øynene små grønne spirer...hahah.
Når det gjelder atamon har jeg igjen 2 poser tror jeg og jeg vil vel tro at et par-3 til holder denne sesongen. Men får du tak i lite er det ikke så farlig altså, jeg bruker det jo først og fremst på småspirene.