lørdag 30. januar 2010

Sådd i dag 30.01.

Nok en forsendelse fra Thopson&Morgan hadde havnet i postakassa i dag så jeg måtte så litt i dag også:
Lagurus Ovatus 'Hare's Tail' - sådd oppå fuktig såjord og dekket til med et tynt lag vermiculite, dekket med fruktpose og satt i kjøkkenvinduet - SPIRE 07.02.
Papaver Orientale 'Coral Reef' - sådd oppå fuktig såjord uten å dekke til med annet enn fruktpose. Satt i kjøkkenvinduet. Denne er jeg nok ikke så sikker på om det er lurt å så nå og jeg har også bedre erfaring med å heller så denne type blomst direkte på vokseplass om våren. Men jeg har to pakker så jeg kan da prøve. Jeg fikk nemlig ikke til denne i fjor da jeg sådde di direkte ute så da må vi prøve andre metoder. - SPIRE 08.02.

Ellers må jeg få passe på og takke supersnille Laila med den flotte bloggen Lailas lille rede for nydelig julekule hun hadde sendt til meg i posten, ble skikkelig rørt og kjempeoverrasket da jeg så pakka lå i postkassa i dag. Tusen takk kjære venn, den skal få en flott plass på juletreet eller en annet sted neste jul, den var superflott og helt etter min smak!!!!

Ingen kommentarer: