onsdag 22. april 2009

Hevnen var søt den Nina......


....joda, jeg fikk pakka di i går og jeg ble kjempeglad. Tusen takk, masse pelliser og masse spirer! Og ikke nok med at jeg fikk pakke fra Nina, jammen lå det også ei pakke fra Kirsten fra Pelargoniumnettet.........enda flere pelliser. Hjelpes meg, nå har jeg visst 26 pelliser stående i vinduer. Den 26. pellisen kjøpte jeg nemlig i dag da jeg var på Plantasjen og ble fristet til å kjøpe Kronprinsesse Mary.........NYDELIG!


I går var jeg helt pumpa for å si det mildt. Nedenfor er bilde av armen min. Gjett hva jeg hadde drevet med?

......nettopp, flyttet roser til den store medaljen og da hjelper det ikke om man har på seg langermet genser engang, de stikker meg uansett. Fremdeles har jeg igjen noen roser men jeg må vente til jeg får hentet jord. Men her er ihvertfall rosebedet nogenlunde ferdigflyttet:

I dette bedet har jeg disse rosene:

Ikke nok med at det lå to svære pakker i postkassa, jammen kom grusen i går også. Så plutselig ble det veldig mye å gjøre. Men nå har jeg ihvertfall fått lagt ferdig grusstien til utedassen og jeg har så vidt begynt med den andre stien også, der hvor steinveien kommer inn på grusveien. Ninni, jeg har forsøkt med ditt forslag å lage en forhøyd skille der og det tror jeg blir fint faktisk. Men ettersom vi ikke har tilhenger for øyeblikket (arg og akk og ve......trenger tilhengeren nå men den står i Asker hos min søster) og vi ikke får hentet noen sville, valgte jeg å bruke litt større steiner som er flate på toppen selvsagt. Fortsettelse i morgen da sambo skal få hjelpe meg.

Ellers fikk jeg lagt ipomoeafrøene i vann i går og i dag har jeg fått sådd i 8 melkekartonger. Men jeg har igjen flere så det må jeg ta etterpå.

Nå når jeg har drevet å haget de to siste dagene har det dukket opp mange hvorfor-spørsmål i hodet mitt - hvorfor kjøpte jeg den, hvorfor plantet jeg den der, hvorfor gjorde jeg ditt og hvorfor gjorde jeg datt. Men konklusjonen er vel at jeg har blitt en del erfaringer rikere nå enn fra da jeg startet med hage og hadde null og niks greie på hage og planter. Jeg klarer å se litt fremover; hvordan plantene utvikler seg og vil se ut der de står. Jeg klarer også å se for meg løsninger litt mer nå enn da jeg startet med haging. Da vi kjøpte huset bestod hagen kun av en svær plen, noen syrintrær, brudespireaer, et gammelt epletre, dødt gress, rusten parafintønne og en STØGG kleshenger. Så summasumarum har jeg da klart å få til en nogenlunde fin hage.................selv om det er ting jeg kunne tenkt å gjort annerledes. Men pytt, pytt, det får gå.

PS til Nina: Rosebua har jeg kjøpt hos Plantasjen!

Ønsker alle en strålende kveld!

3 kommentarer:

Nina i Paradiset sa...

Fikk du pakke fra Kirstn Øyum på samme dag som meg?? ;)
Den grønne Pelargoniumen uten navn er en stikling fra en plante som sto i Molde. Enten er det en rød rosebud, eller en annen fylt sak i samme stil. Jeg skal si fra når min begnner å blomstre! Jeg fikk nemlig med meg ganske mange derfra i høst, og alle ble blandet.
Den med hvite kanter er jo 'Hills of Snow' som du fikk i fjor. Dårlig stelt med persienner her for tiden.... har rotet de bort i flyttinga!

Vivishagerom sa...

Nå må jeg snart komme på befaring, Lene. Høres jo ut som om at du har snudd opp ned på hele hagen.
Egentlig heldig du som kan være ute hele dagen. Her sitter jeg innstengt på fylke og bare ser ut på sola. Kos deg masse

IngunnBW sa...

Oppripete armer, avbrukne negler, jo - det er vår!