onsdag 23. juni 2010

Siste bilde før huset males og litt fra hagen...

Ja her kommer det siste bilde av huset i denne omgang. Nå er stillasen demontert og takstein har blitt lagt på. Snekkerne avsluttet i går men det er mulig han ene kommer tilbake når Morten må ha litt hjelp. For tilbygget er på langt nær ferdig. Og det kan man jo også se. Vi får satse på å få tatt det viktigste først. Det andre bildet er detalj av inngangsdøra. Jeg simpelthen digger glasset i den og mønsteret. Angrer meg definitivt ikke. Neste gang jeg legger inn bilder av huset er etter at det er malt. Så fortsettelse følger folkens.....

Nedenfor er en liten bildeserie fra hagen og hvordan det ser ut der nå.





Ovenfor er årets nye bed som jeg lagde i våres. Det har begynt å skje ting her også og jeg gleder meg til å se hvordan det blir.










Som dere ser av bildene er det VELDIG mye grønt fremdeles.
Til slutt en liten bilderunde av noen av staudene som omsider har begynt å blomstre.




Til slutt, den første rosen som blomstrer i år, men jeg ser det er like før på en del av de andre også. Gleder meg kjempemasse!
Ha en fortsatt flott St. Hans-feiring!

9 kommentarer:

Fossestua sa...

Så fin hage du har! Den roseportalen var kjempefin, ønsker meg en slik en.
God sommer :)
Klem fra Lise

IngunnBW sa...

Wow! Nå har det skjedd mye hos dere siden sist jeg tittet innom! Jeg er sååå enig Lene, glassene i døren var nydelige. Og så frodig og flott det er i haven din nå!

Snuffeldyret sa...

Så flott det tilbygget blir!
Og for en hage! Superfint.

Simones Country Home sa...

Åh så fint det blir, å du har en sånn vakker hage. Gleder meg til kanskje engang min hage blir sånn. hehe

Ha en super dag.

Klem Simone ;o))

Mari sa...

Sånn hage vil jeg også ha "når jeg blir stor" ;) Ser frodig og fint ut dette Lene :)
Lurer forresten på hva slags plante det er, bilde nr 2 under det kvite gjerdet blir det vell. Noe gress til høgre på bildet og ukjent plante til venstre med lyse rosa/kvite blomster. Fikk en sånn en her for ikke lenge siden men vet ikke hva den heter :)

Linecas have sa...

Ååå så flott en dør. Æ å vil ha ja =))
Og du den lyseblå Akeleien din. Råfin! Sådd selv? Frø fra hvor??

Mari sa...

Takk for kommentar på bloggen om ormeroten :) Skjønner at den kan være vel villig. Der de sto vokste den i "harmoni" med skvallerkål ;)

Linecas have sa...

Å ja og ja takk veldig gjerne til frø. Den er så nydelig at det gjør vondt jo LOL!

ide-puffen sa...

Du har en hage etter min smak. Grønn og hemmelighetsfull. Herlig.
Blir bra huset ja. Dere har gjort mye. Og døren. Hvor har du fått tak på slikt nydelig glass?

Ha en deilig helg.

Klem
Randi