søndag 20. mai 2012

Speedjobbing både ute og inne…puhh

Ja for er man alene må man jo bare passe på å få gjort så mye som mulig selv om jeg må inrømme at det hadde vært veldig godt å bare ligget ut på sofaen akkurat nå.

Mellom øktene i hagen forsøker jeg å få avsluttet maleprosjektet i 2. etasje og nå er det heller ikke lenge til før jeg er ferdig.

002 003

Maling av lister i tak er ferdig, muren er malt og dører er snart ferdig.

009 004

Og pidestallskapet er også omsider ferdig. Tror ihvertfall jeg har måttet male 6 strøk her jeg.

Så begir vi oss ut og til hageprosjektene mine…

010 011

Armeringsgjerdet jeg har snakket om tidligere har kommet på plass og jeg har også fått lagd et lite bed her.

014 013

Jeg har fått plantet på nytt igjen i bedet på bildet ovenfor. Her røsket jeg opp halve bedet i fjor og nå tror jeg dette kommer til å bli bra. Søte blomster i potter og kar har jeg også rukket. Slike småprosjekter kalles “pausejobbing”.

017

Fylte hvitveis er egentlig ganske flotte når man tar de i nærmere øyesyn.

Men når jeg ser på hagen vår ser den fremdeles ut som den er i nyetableringsfasen. Kan ikke den j---- hvitmispelhekken snart få litt størrelse? Hmm, heter det hvitmispel da?? Er helt hjernetom nå jeg…nei, junisøtmispel heter den jo. Jaja, kjært barn har mange navn.

015

I bakgrunnen er mine “dekorative” fruktkasser stappet med planter.

Her har vi nok et bed som har blitt gjort om litt. Hadde en svær plante øverst, husker ikke navnet i farten, men jeg vet den er på svartelista. Sånn høy sak med hvite blomster. Den brukte jeg bortimot en time på å få dratt opp. Holdte nesten på å feste tau til bilen og dra den opp på den måten, men da ville vel folk trodd jeg var gal (vel, jeg er jo det uansett).

001

Nei, ikke noe flott å se på nå, men det vil den bli…

Og det siste jeg gjorde ute i dag før regnet kom å sa ifra at jeg nå fikk dra den store baken min inn igjen var å få fylt på et x antall trillebårlass med jord til det nye bedet på sørsiden og jeg rakk også å få plantet litt. Masse lavendelplanter i forkant som man ikke ser forresten. De skal liksom fungere som kantplante langs hele bedet. Tjaaaa, jeg har vel ikke helt troa på de, men verdt et forsøk.

018 019

Godt på vei…

021

Nå er jeg sliten og tom for flere ord. Skal male til Mrs. Marple begynner og da er det jaggu slutt.

Tuddelidu og so long!

3 kommentarer:

Hulda sa...

Det må jeg si! Du har vært ordentlig effektiv og flink, både ute og inne. Flott rom du har malt, og så koselig i hagen med bed, plater og lysthus. :)

Frøya-Heidi sa...

Jøss, du har stått på i helga! Flinka! Riktig så fint blir det også, både på loftet og i hagen.

Simones Country Home sa...

Heyyy så fint det blir da, både inne og ute! Du er så flittig. hihi

Her drives det også ute om dagen. Ser virkelig som det blir bra detta her se. ;o) Håper det vaffal ;o)

Lykke til med lavendelen. hihi

En super uke til deg.

Klem Simone :o)))