søndag 23. mai 2010

Nå er alle bed snart ferdig luket og beplantet

Først må jeg starte med å si vi hadde den beste pinseaften ever. Gudbedre for et deilig vær det var i går. Vi var ute hele dagen og grillet sammen med svigers. De kom nemlig nedover etter å ha vært innom Bjørke Gartneri for å hente min rosebestilling som bestod av følgende roser:

1 stk. Belle Amour
1 stk. Belle Isis
2 stk. Martin Frobisher
1 stk. Mme Knorr
2 stk. Belle de Crècy
1 stk. Home & Garden

Må også føye til at svigers gjorde en enorm jobb ute her i går. Alt ble ryddet bort etter byggingen og de fikk raket og gjort det så fint ute her. Nå ser det jo helt strøkent ut.

Når det gjelder rosene har jeg ikke fått plantet alle enda, kun en Martin Frobisher og en Home & Garden. De har fått plass i bedet på bildet nedenfor, der hvor obelisken står. Jepp, Lene har fått kjøpt seg obelisk. Tidligere hadde jeg et armeringsnetting der, men jeg var ikke helt fornøyd med løsningen der, så den er blitt tatt bort. I obelisken har jeg plassert en Constance Spry foran og på de andre sidene har jeg plantet mine selvsådde, hvite cobaea Scandens. Gleder meg til å se hvordan det blir. Home & Garden står i det ene hjørnet bak stormarikåpe. Obelisken står kanskje ikke helt rett men jeg orker ikke å justere den nå. På det andre bildet holder jeg på å luke og plante litt nysådd. I skrivende stund er dette nå helt ferdig og var også det siste jeg ordnet i kveld. Tenkte jeg skulle ta en tidligere kveld for en gang skyld for nå har jeg fått så mye frisk luft at jeg er helt utslitt.


Nå gleder jeg meg vilt til å se hagen i full blomsterflor, men fremdeles gjenstår det noen bed igjen, men de tar jeg vel kanskje i morgen. Morten kommer nok også til å klippe gresset snart og da blir det så fiiiiiiiiint. Ååååå-nååååååååååå, jeg er så glad jeg har en hage å pusle i jeg, terapi til tusen.

Nå er det snart Poirot så nå skal Lene slappe av resten av kvelden.

SO LONG FOLKS!

7 kommentarer:

krepsemor sa...

En lekker obelisk, ja! Jeg syns ikke den ser så skjev ut heller! Nydelige roser du har skaffet deg også. Jeg liker forresten veldig godt gangveien i rullestein! Men er det mye arbeid å lage den? Kunne godt tenkt meg sånne selv =)
Her har det vært surt og kaldt siste dagene, og det ser ut til at det skal fortsette på samme måten...

Anonym sa...

Så fint det blir! Inspirerende.
Morsomt å følge med på forandringene på huset.
Klem Igi

Vivishagerom sa...

Så flotte rose du har kjøpt deg. Skjønner at jeg må til Kvam og handle noen roser jeg også. Hermer litt etter deg der, og håper det er greit?
Den cobaes Scandens var jo kjempe nydelig, og selvsådd og greier. Flinke deg, Lene.
Ja, det var Lavendel 6 pk fra Plantasjen som har takka for seg i vinter. Den selvsådde Lavendelen min kommer igjen og er kjempe flott.
Det er har vært kjempe flott vær i helga og jeg har også fått rota i jorda. Kjenner på kroppen at det er lenge siden den har fått så mye trim, men jammen er det godt.
Nyt livet, Lene og så håper jeg at vi treffes snart.

Solveig sa...

Og du har virkelig en vakker hage også!! Ikke vanskelig å se at du har "grønne fingre" min venn! Vi har også fått litt sol, men i dag var det surt og kaldt igjen. Hmmmmm, litt langvarig sommer hadde gjordt seg nå. Da hadde nok plantene skutt fart tenker jeg:o)
Ønsker deg fortsatt en flott pinse, min venn.
Klem fra Solveig

Anitas hus sa...

Så flink du er!
Ja, hage er terapi, deilig å pusle i hagen når det er så deilig ute som det har vært i pinsen.
Har jobbet fra morra til kveld jeg også, er på god vei med hagegangene mine^^,) Blir så fint og da er det ekstra gøy å holde på:)

Du har en lekker hage, Lene. Jeg er jo fersk, ehm...selv om jeg har hatt hage i mange år, men nå har jeg fått dilla, hehe.
Planter har jeg ikke så mye greie på ennå, men jeg får sette meg inn i ting etterhvert. Det var iallefall nydelige roser du hadde kjøpt, gleder meg til å se hagen din i full blomst:)

Ha en flott dag, nå får jeg komme meg ut i hagen igjen;)
Klem, Anita:O)

Laila sa...

Hagen din er så flott og jeg må innrømme at jeg kikker til deg når jeg begynner å planlegge noe nytt. Til og med tørkestativet ditt har jeg lyst å kopiere. Har vel noe med at vi har litt like hus.
De steingangene på første bilde her er så flotte, men for en jobb.
Nydelige roser.
Klem Laila

IngunnBW sa...

Det var obelisken sin det tenker jeg, nydelig! For meg ser den til å stå helt rett. Haven din ser som vanlig ut som en drøm, hverken mer eller mindre :) Jeg gleder meg til å se bedene dine i fullt flor.

Pinsen i år har vært helt perfekt med et fantastisk hagevær! Kos deg masse denne siste pinsedagen, Lene :)