onsdag 3. juli 2013

Teglsteinlegging

I dag bestilte jeg en lass med pukk til gardsplassen og til grustiene i hagen. Vi har ikke fått det enda da vil skal ringe når vi har klargjort der vi skal ha på grus. Men jeg tror ikke det vil drøye mange dagene. Den ca. 10 meter lange grustien som det lå gammel grus på er Morten nesten ferdig med å få fjernet. Fy, den var utrolig stygg og gjør ikke samme tabben som meg og legg på for fin grus. Heretter bruker vi pukk 8-11.

007 003

Skal bli godt å få bort dette støggeriet og Morten er allerede i gang.

005 010

Han kom ihvertfall godt over halvveis på denns stien. Bare så synd at den slynger seg rundt en sving og fortsetter her ved utedoen, hihi. Hurdalsrosa her er jo så flott nå og danner en naturlig “rosebue”. Lurer på om jeg skal lage noe armeringsgreier her som danner et slags hurdalsrosetak??? Hmm, tenke-tenke!

Selv har jeg fikset litt på inngangen inn til hagen og foran den ene rosabua. Her hadde jeg banket stein for en del år siden, men det var helt gjengrodd av gress. Så ved god hjelp av Martinus fikk vi fjernet alle steinene og gravd opp sanden…

001 002

Selv om Martinus er veldig flink til å hjelpe til i hagen, hender det at han går lei av jobbingen. Og da gjør han som enkelte andre, stapper hodet i sanden, eller rettere sagt, i potta…Buy-buy mamma, gidder ikke mer……

012 013

Duken han tråkker på er forøvrig den jeg bruker i bunnen slik at man slipper det aller verste ugresset. Foran rosebua hadde jeg planlagt å legge noen få rekker med gammel teglstein. Jeg VET det flotteste hadde blitt å legge de i sånn “teglsteins-mønster”, men det gadd jeg ikke. Latskap kalles det, eller feriemodus.

011 014

Men jeg syntes det ikke ble så verst allikevel…

016 015

Espalieren her har jeg forøvrig bare grunnet, men i dag har jeg kjøpt hvit maling, sa da “frykter” jeg at tiden er snart inne for å få på noen strøk, blæææ. Skikkelig møkkajobb og male dette altså, men clematisen som er står foran lar ikke vente på seg og er snart klar til å klatre.

Velkommen inn i hagen!

019 018

 

1 kommentar:

Fjordheim sa...

Så fint det blir hos dere.
Jammen er dere flinke hagemennesker
Er nok ikke så flink i hagen.
Men liker blomster, så jeg har en del i krukker og kar.
Har litt bed også, men det
begrenser seg hvor mye jeg orker å drive med det. Har verken rygg
eller armer til å drive med slikt
tungt arbeid.
Men koser meg skikkelig med å se
på den flotte hagen din.
Ha en herlig dag :)