torsdag 11. juli 2013

Jobba, jobba

Først må jeg bare komme med et lite tips på en lett sommerlunsj jeg lagde meg i dag. Supergodt var det og verdt å prøve.

Kutt opp en tomat og en avocado i biter. Deretter tar du en kvart rødløk som du også deler opp i biter. Bland sammen. Deretter heller du over litt god olivenolje og litt maldonsalt og pepper. Rasp litt fersk parmesan og stekte pinjekjærner som du legger på toppen og til slutt en dæsj med presset sitronsaft. Nam, dette var så godt!

001

I dag kom omsider pukken vi hadde bestilt og vi har nå startet med å fylle på. Martinus syntes det var veldig stas å sitte på toppen av pukken og spise is…

003 005

Det var jo veldig mye pukk, men vi får nok brukt det opp. Nå har jeg etterfylt på stien på sørsiden, oppe ved sitteplassen og Morten har begynt med stien oppi hagen.

009

011

013 015

I dag ble det nok en dag med grilling og jeg råder dere til å prøve å steke salaten. Det blir så utrolig godt og i dag hadde vi stekt salat, stekte eplebiter, pasta, brød og steinbitt. I tillegg lagde jeg også samme type salat som den som er beskrevet ovenfor.

006 007

Når jeg steker salat, bruker jeg hjertesalat og deler den i 4 biter. Deretter heller jeg på god olivenolje og litt maldonsalt. Griller dette i ca. et minutt. Nam-yummi! Dressing lagde jeg på følgende måte:

En liten bunt med fersk mynte

1 ss sennep (brukte halvt om halvt med dijonsennep og vanlig pølsesennep)

2 ts sherry-eddik

1 eggeplomme

8 ss olivenolje

Alt kjøres med stavmikser og smaksettes med salt og pepper. Voilà så har du en god, hjemmelaget dressing

2 kommentarer:

Fjordheim sa...

Nå ble jeg jammen sulten her.
Dette såg kjempegodt ut.
Så fint det blir med ny grus.
Det hender en må grave opp igjen
litt. Syns ikke det går så lenge før det gror masse ugress selv om
en legger dekke under og river opp
så fort en ser noe. Er jo umulig å holde tritt med ugresset.
Ha en fortsatt herlig sommer :)

Tante Titti sa...

Nå jar jeg kosa meg vel og lenge med de innleggene du har lagt ut siden jeg tok ferie. Og for en nydelig hage du har fått til! og så mange flotte detaljer!! Og tuuusen takk for tipset om singelstørrelse - jeg ringte straks til min kjære som skulle ha med ett lass singel hjem i dag (han har tatt seg sommerjobb som lastebilsjåfør som et alternativ til selgerjobben sin) og fortalte han om tipset ditt - og nå er singellasset kommet, og spredd utover gårdsplassen, og jeg er kjæmpefornøyd.
Ønsker deg en fortsatt fin fin sommer.
Titti-klem