onsdag 14. oktober 2009

Dormir bien!

I dag har jeg fått malt en liten tekst på sengegavlen på den gamle senga som står på annekset. Hadde jeg spurt en av totningene jeg jobber sammen med hva teksten betyr hadde han vel svart noe som............her døser bien. Men for meg et det litt mer eksklusivt enn som så for dette er en liten fransk tekst som betyr noe så enkelt som Sov søtt! Senga er ikke helt ferdig enda, mangler fortsatt litt maling og den skal også slites ned litt her og der. Teksten har jeg også tenkt å slite ned en del for å få et litt mer shabby utseende. Jeg ble ganske fornøyd med resultatet for selv om jeg har jukset litt må man alikevel være litt stø på hånda for å få det sånn nogenlunde rett. Jeg gjorde forresten som følgende: Teksten ble skrevet ut på printer, deretter brukte jeg gråblyant og fargela baksiden av arket ganske lett, monterte arket og deretter skrev jeg av teksten og sverten av gråblyanten satte seg fint fast på sengen. Til slutt malte jeg av teksten med en tynn pensel.



For at man skal kunne virkeliggjøre det teksten sier må vi definitivt kjøpe ny madrass. For tiden ligger den en billig og dårlig skumgummimadrass i den, men en ny og bedre skal investeres etterhvert, hvis vi får tak i det da for målene på senga er litt utenom de vanlig standard størrelsene. Men da jeg bodde på Høybråten brukte jeg senga og da hadde jeg ihvertfall en madrass som nesten passet, men ooooups, den ble visst lagt igjen i Lillestrøm. Uansett skal dette bli en ordentlig koseseng og om ikke så altfor lenge skal jeg og mamsen til Ikea og da skal jeg ihvertfall kjøpe MASSE puter. Nei, nå gleder jeg meg sååååååå til annekset blir ferdig, men det spørs om Morten kommer til å se så mye til meg da....hihi.

Til slutt vil jeg sende en stor hilsen til Mary og Jan Arne som er mamsen og papsen til min gode barndomsvenninne. Bedre foreldre skal man lete lenger etter og jeg ser med glede tilbake på alt det flotte de har gitt meg av opplevelser i barndommen. Dere skal vite at jeg tenker masse på dere og dere fortjener bare det beste!!!

8 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Håper du tar imot besøk på annekset når det blir ferdig. Kan ta med meg masse god sjokolade, så ordner du kaffe ?
Du er super flink med malingskosten, Lene.

Anonym sa...

Det ble kjempe fint! Lurt å gjøre det på den måten du beskriver. Kos deg i kveld.

My home is my Castle sa...

Kjempeflott ble det :))
Tusen takk for tips til hvordan jeg kan gjøre det..
Og den senga di er bare lekker !!!

Klem,Kari

Mariann S sa...

Nydelig malt tekst på sengegavlen, Lene :)
Lur måte å gjere det på :)

Shabbycharm sa...

hei... så fin seng du har,heldigrisen;=)leter etter en ala slik en selv, men en dag dukker den sikkert opp.flink er du...
klem bella

orchis sa...

Veldig pent!!!

Solveig sa...

Så koselige innlegg fra deg! Denne senga ble bare kjempeflott! Så heldig du er så har en sånn staselig seng! Ikke dårlig oversettelse heller :o)))
Du har jammen vært stø på hånden-dette såg jo bare helt profft ut!!! Så flink du er! Veldig mye mer koselig med tekst på ting og tang.
I helga skal jeg prøve meg på møbeltapetesering. Hvordan tror du det skal gå? Er veldig spendt!
Ha en flott dag, Lene!
Klem fra Solveig

IngunnBW sa...

Hei på deg Lenemor, lenge siden sist nå :) Jeg har tatt meg helt fri fra bloggen er periode, det har vært hektiske dager og dessuten har jeg vært hagelei. Kort og godt :) Men i dag var det så pent med rim ute, så jeg tok noen bilder og laget et innlegg. Godt å være på banen igjen!

Sååå fin sengen har blitt :) Jeg har sett gjennom innleggene dine jeg har gått glipp av, og ser at det stadig skjer ting hos deg. Du er så aktiv og kreativ og flink både inne og ute! Sne har dere også fått siden sist, må jo si snebildet var utrolig vakkert. Selv om jeg ikke liker sne... Den hadde lagt seg så fint over staudene dine.

Kjøkkenet ditt har utviklet seg til å bli en sann drøm, nyyydelig er det :) Og så spennende med annekset!! Det kommer garantert til å bli like fint som alt annet du gjør.

Kooos deg videre med alle fjøremål og endringer :)

Stor klem fra Ninni