tirsdag 24. juni 2014

Ny roseportal!

Denne ble jeg sabla fornøyd med…

022 024
025 028

Her henger hurdalsrosa over og man får glede seg så lenge blomstringen varer. Jeg kjøpte også en ny clematis på Ringstad Gartneri i går. Den heter Baby Star og var utrolig flott. Er vel litt spent på om denne kommer igjen til neste år iom at den er h4, men definitivt verdt et forsøk.

Ellers går tingene sin vante gang i hagen og jeg luker og flytter planter både her og der. Men det begynner å bli bra nå og det er ikke så veldig mange korrigeringer så må gjøre nå.

031 008
006 033
040 046

035041037

Jeg har også fått plantet cleatis på baksiden av lysthuset og festet en espalier oppetter det ene vinduet. Tror det kommer til å bli flott og intimt. Den heter hendersonii og ser sånn ut…

77180

011 012

Petuniaene jeg tok avleggere av i vinter har virkelig skutt fart og balkongkassene begynner å bli flotte nå.

003

004

Blir vel litt mer luking i kveld tenker jeg, men det er forferdelig mye mygg. Egentlig burde jeg bare slappe av da jeg har hatt veldig lite søvn i det siste og full fart på jobb. Men vi får se, er jo så flott ute.

 

11 kommentarer:

Bestemors hus sa...

Flotte bilder fra hagen over alle hager....(synes ihverfall jeg) og rosebuen var bare nydelig....dette kan du... :ha en fin kveld....

Fjordheim sa...

En skikkelig herlig hage.
Blir rent misunnelig her jeg sitter.
Men må vel bare innse at jeg ikke er så
flink i hagen, derfor blir jo hagen deretter.
Men har fått lovnad fra sønnen om at han skal
grave litt så vi får til noe jeg har ønsket
ei god stund.
Bilder kommer etter hvert tenker jeg.
Visst vi får det ferdig. hehe
Ja vi merker myggen her også.
Må holde seg i bevegelse når en driver ute
om kveldene.
Ha ei herlig uke :)

toves sammensurium sa...

Helt herlig rundt deg,og portalen var rålekker.Går selv og funderer på hvor jeg kan sette opp en portal selv,har ikke helt kommet i mål med den idèen men det blir nok,.Men klematis her jeg ihvertfall plantet,tre nye så langt i år,er så svak for den planten så eg håper mine også vil trives der de har kommet…den ene plasse har sol bare halve dagen så det spørs,det spørs!Verdt et forsøk ihvertfall .)))
Din hagen er bare en drøm!!!
TOve :)

Huset på landet sa...

FOR en hage dere har nå, Lene! Det er lenge siden jeg har vært på "besøk" og i dag har jeg storkost meg med mange flotte innlegg og bilder.
Veldig fin portal. Gratulerer!

Ønsker deg en fortsatt fin sommer!
Line

Anonym sa...

Thanks very interesting blog!

my page ... search engine optimization

Anonym sa...

Μy brother recommended Ι mіght like this website. Нe was entіrely right.

Ƭhis post actually madе my day. Yօu can not imagine ʝust how mucɦ time Ι had spent for this
info! Тhanks!

Here is my web blog ... code spotify gratuit

Anonym sa...

It does take time to come up having a website that gives you
the much needed results hence the web developer must be ready to help
you along the route. The answer is two-fold: a) customers are now more conscious about the environment and prefer companies that employ methods that return to and save the environment; and b) green business
management means increasing your customer base while also
saving a considerable amount on your day to day expenses, thereby
increasing your profits. However, many businesses
do not employ this notion.

Here is my webpage; strategiczniedlarozwoju.pl

Anonym sa...

Hei:)

Fantastisk vakker hage du har!!
Sånn roseportal har jeg også. Veldig fin, bare synd at den begynner å ruste...

Du har tydligvis greie på alperips, så jeg spør deg om råd.

August 2013 plantet jeg noen alperipsplanter som jeg håper skal vokse til en hekk mellom parkeringsplassen og plena vår.

I fjor vår klipte jeg alperipsene ned til ca 15-20 cm, slik jeg har lest man skal gjøre.

I løpet av sommeren i fjor vokste de ganske mye, MEN problemet er at de vokste UTOVER....som en krypende plante:/
Jeg klipte dem heller ikke noe mer i fjor.
Nå er det vår igjen, og jeg har klippet dem ganske mye ned.
Men mange av greinene brer seg jo utover langs bakken istedet for oppover.
Har du noen tips om hvordan få en fin og tett alperips hekk?
Har du opplevd at de vokser utover?
Hvor mye klipper du dem?

Hilsen Linn

Agnieszka sa...

Przepiękny ogród!! Sama urządzam właśnie swój, czekam na cebule kwiatowe które zamówiłam. Jutro idę do sklepu po doniczki. Meble i huśtawka już są! Pozdrawiam!

Bàn cầu một khối sa...

Xin cám ơn! Mời ghé showroom chúng tôi để xem combo mới nhất nhé:
Mua bồn cầu Viglacera Âm Tường V51KA chính hãng tại Bùi Minh với giá rẻ nhất cho bạn

Ivona sa...

Beautiful. Very interestingly written.