lørdag 6. april 2013

Det går fremover…

Et lite bilderas fra stua viser at det går fremover. Eller kanskje man ikke ser det noe særlig når man ser bildene fra forrige innlegg. Men jeg har faktisk malt i nesten 12 timer i dag. Gutta har vært på Otta i dag og kost seg mens mamma har vært hjemme å jobbet. Men jeg MÅ få tatt dette nå, for jeg vet at når hagesesongen kommer, ja da er jeg stort sett kun å finne ute og da lar jeg hus være hus. 023

På det lille skapet på veggen har jeg festet frostet folie i glasset, samme folie jeg har brukt på vindfangdørene. Dessuten har jeg malt det i lys grå farge som jeg blandet selv…

Slik så det ut:

001

Og sånn ble det:

006 010

017

Skal ærlig inrømme å si at det ikke er så veldig lett å se forskjellen på grått og hvitt her, men det er faktisk det da.

Og dette har jeg plassert under skapet…

027 036
007 037

Og ettersom det ble igjen litt maling, malte jeg tv-benken i samme slengen…

031

Tenkte jeg også måtte vise bilde av min nyyydelige pellis, royal lavender. Endelig har den flotteste blomsten vist seg for første gang i år. Me like…

019 021

Denne kjøpte jeg som stikling på Plantasjen i fjor og har fått overvintret i annekset. Jeg vet de har stiklinger til salgs av denne i år også.

Noen andre småe “nyheter” i huset…

Søstrene Grene åpenet for en tid tilbake butikk på CC mart’n på Gjøvik og da kjøpte jeg bl.a. med meg et par flotte lysestaker (de to fremste). Billige var de også, under 40 kroner stykket.

003

Et par nye sofaputer (de fremste) som jeg egentlig hadde tenkt å ha på spisestuestolene. Men de ble for tykke så da havnet de i Morten’s sofa (den minste sofaen selvsagt..hihi)…

034

En ny sinkpotte fikk jeg også tak i på Chlas Olsson i dag. Fin å ha pelliser i…

032

2 kommentarer:

Underberget sa...

Fine bilder du deler:-) Det er kjekt med litt fornyelse innimellom enten med malekosten eller ny anskaffelser. Veldig fine lysestaker!

Bestemors hus sa...

Så mye flott du har....fint at det går fremover med malingen for nå er det ikke lenge til hagesessongen starter...og da bor vi jo nesten utendørs, vi hagegale.....ha en fin kveld....