tirsdag 17. april 2012

Så er ertefrøene sådd

Jeg må ærlig inrømme at jeg synes dett er superkjedelig å så ertefrø men gleden er jo når de begynner å blomstre i hagen og ikke minst den sinsykt gode lukten. Så erteblomster er et must her i hagen i gutua.

006

Så nå står de her i vindfanget på varmekabler og her skal de få stå til de begynner å spire.

Men da jeg endelig kunne puste lettet ut over å være ferdig med disse kom jeg plutselig på at jeg også hadde en pose med blomsterkarse. Arrg!! Så da var det på’n igjen å klippe opp melkekartonger. Blomsterkarsen heter whirlybird cream og ser slik ut:

whirlybird_cream 

Ellers er det ikke mye som skjer her hos oss og på anekset ser det også veldig trist ut da den forbaskede lusa har kommet tilbake. Så nå håper jeg den ikke tar knekken på alt. Håper ivhertfall det blir bedre når jeg får kassene ut for avklimatisering. Grønnsåpedusjing hjalp ihvertfall ikke, så jeg vet ikke hva jeg ellers kan gjøre.

Ute skinner sola selv om været har vært preget av både kulde og litt snø. Men nå håper jeg det ikke varer lenge før vi får litt varmere vær igjen.

001 004

Juks og atter juks. Lavendelen er jeg faktisk veldig fornøyd med selv om den er i plastikk. Er forresten kjøpt på Europris og er mye flottere en den jeg kjøpte på Plantasjen, ser mer ekte ut, belive it or not!

4 kommentarer:

Snuffeldyret sa...

Jeg har desverre kommet frem til at ingenting hjelper mer enn en god dusj med Decis... Kan ikke brukes på ting som skal spises, men alt annet..

Gyldenlakk - hage og pusterom sa...

Jeg venter og venter på mine frø som har stått til spiring en uke. Kun to spirer... mistenker at det ble for lenge bløtlegging da såinga ble utsatt et par dager....

Håper du får god spiring !!!!

Reginas Cottage sa...

hi
on my windowswill grows tomatoes,eggplant,peppers and zinnias
here is it cold with sunshine.
i use also empty milk-container for my seedlings.
wish you luck with your seed,
have a wonderful rest week,
love and hugs regina
sorry my english is not the best

Vivishagerom sa...

Hei Lene!
Håper du koser deg inne om dagen, for ute er det altfor kaldt for hagefingrer.

Jeg har tomatplanter klarer til deg, men jeg har hatt med meg en god hjelper som plutselig sto med alle tre merkelappene i hånda. Jeg har navnet på alle tre, men ikke hvem som er hvem :)

Vi snakkes snart håper jeg! Klem