onsdag 23. september 2009

Da har vi begynt inni lysthuset

Selv om jeg bare så vidt har begynt å male inni lysthuset, ser jeg at det kommer til å bli bra.
Jeg har valgt å male i hvitt og jeg tror ikke jeg kommer til å angre meg på det. Vi får heller satse på noen fargeklatter her og der selv om det kommer til å bli minimalt av det også. På panelene over vinduene har jeg planer om å skrive et lite dikt som skal gå over alle panelbordene men jeg kommer ikke til å stresse med det akkurat for det regner jeg med vil ta tid. Forslag til koselige, nostaligiske og korte dikt/gullkorn ønskes forresten!!
Ellers har jeg vært ganske effektiv i dag. Alle vinduene i huset er pusset, hele anekset har blitt ryddet og fått en skikkelig rundvask................joda, vinterens prosjekt kommer til å bli maling av anekset for jeg er så lei fargen som er der. Nå har jeg bestemt meg for at det skal bli lyse vegger der og jeg skal lage det om til MITT rom (pluss Mosse sitt da), mitt hobbyrom hvor jeg kan ha symaskina mi og slikt. I år blir det lite frøsåing men jeg skal lage til en liten spireplass der også selvfølgelig.

Ellers har vi vært på søppeltomta i dag med masse skrot og håpet mitt var å finne et lite smårutet, gammelt vindu der, men neida, de hadde ingen inne desverre. Men derimot så fant jeg en søt liten møbeltings og et tilhørende flott emaljevaskefat som jeg fikk. Hva kaller man den møbeltingsen forresten? Vaskestol, eller kanskje nattbord? Her er bilde av den forresten (dere ser den også på bildene fra lysthuset).

Denne skal nok komme til nytte og jeg digger den jeg da. Og attpåtil så var den helt gratis.......sånt liker jeg!

Åååååååå, jeg har så lyst til å begynne å male i anekset men jeg må bare ta meg sammen. FØRST må jeg gjøre meg ferdig med malinga i lysthuset og kjøkkenet er heller ikke helt ferdig. Av erfaring vet jeg at det ikke er noe sjakktrekk å altfor mange malingsprosjekter på en gang for da blir man liksom aldri ferdig. Nei, jeg får bite tenna sammen og prøve å tenke litt fornuftig. Jeg skal forresten ta før-bilde av anekset slik at man kan sammenligne rommet senere.

Nå når jeg endelig har fått satt meg til rette i sofaen kjenner jeg at jeg faktisk er skikkelig sliten. Tror jeg skal kose meg og slappe av resten av kvelden jeg, i morgen er det nemlig jobb igjen og masse å ta igjen.

Ønsker alle en strålende kveld!

6 kommentarer:

Mia sa...

Pottskåp kaller vi det, blir vel potteskap på norsk da, et fint eksemplar du fått fatt i synes jeg. Det blir flott ditt lysthus og skrive noe rundt sidene høres virkelig ut som prikken over i :)
Jeg har en veninne med bloggen "The Cremehouse", har du vært der? Hun skriver ting rundt om der hun får lyst, resept på kjøkkendører og så videre.Kikk inom hvis du ikke gjort det, kanskje du finner noe idéer..

My home is my Castle sa...

Lysthuset ditt er bare helt nydelig :)
Så heldig du er...
Potteskapet da... Sååå utrolig heldig !!! Helt nydelig det og :))

Klem,Kari

Hulda sa...

Mmm, ja, kan tenke meg at det blir flott helt hvitt. Man ser veldig fort forskjell når man maler litt. Det kan jeg skrive under på her i huset. :) Det skapet var kjempefint. Ligner et som stod i huset her, da vi kjøpte. :)

josimo sa...

Gleder meg til bilder underveis i prosjektet ditt.kos deg -høsten er jo super for slike kose oppgaver

Unknown sa...

Heisann.Det er første gang jeg er innom bloggen din, men her kommer jeg gjerne på besøk igjen:)

Kjempekoselig blogg som ga mye inspirasjon!

Ha en fortsatt fin kveld:)

Mariann S sa...

Lysthuset blir heilt sikkert nydelig :) Best med kvitt, fargeklattane får evnt komme som puter ol. Kom akkurat heim frå kino eg, har sett 'Jenta som lekte med ilden' etter Stieg Larssons andre bok. No er det berre å vente på den neste :) Ha ei god natt :)